اقدام‌های مناطق نفت‌خیز جنوب برای مقابله با کرونا تشریح شد

گام دوم مقابله با ویروس کرونا در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پی تشکیل نشست هماهنگی مسئولان بهداشت و سلامت کارکنان برداشته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محمدرضا نادری، رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافندغیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در نشست اضطراری هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در این شرکت، مهم‌ترین اقدام‌ها و تمهیدات پیشگیری و مقابله با این ویروس تصویب شد و در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری این نشست با حضور بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، مدیریت‌های منابع انسانی، ترابری، عملیات غیرصنعتی، مالی و امور فنی، افزود: فراهم کردن سازوکارهای پایش و مراقبت از افراد مشکوک به ابتلا، تعطیلی همه مراکز فرهنگی، ورزشی، رستوران‌ها و باشگاه‌ها، لغو دوره‌های آموزشی و ترخیص کارآموزان و نیروهای طرح نظام و استفاده نکردن از نیروهای شاغل به صورت طرح اقماری ساکن در استان‌های پرخطر مشروط به مختل نشدن عملیات تولید، بخشی از تصمیم‌های این نشست بود.

رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافندغیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، اجرای برنامه‌های ضدعفونی اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری در مبدأ و مقصد، ضدعفونی مکرر فضاهای اداری، میزها، لوازم و تجهیزات موجود در محل کار کارکنان، آموزش رعایت جنبه‌های بهداشتی به نیروهای خدماتی، خانواده‌ها و کارکنان، استفاده از ظرفیت آزمایشگاه شیمیایی به‌منظور تهیه مواد ضدعفونی‌کننده، نصب وسایل و مواد ضدعفونی‌کننده دست‌ها در ورودی ساختمان‌ها و ایجاد زمینه‌های لازم برای اطلاع‌رسانی مستمر تازه‌ترین اخبار مرتبط با ویروس کرونا را از دیگر تصمیم‌های این نشست برشمرد.

نادری از خانواده‌ها و کارکنان شاغل در مناطق نفت‌خیز جنوب خواست تا عادی شدن اوضاع از سفر، خروج غیرضروری از منزل، حضور در پارک‌ها و مکان‌های عمومی و مراجعه به مراکز درمانی برای معاینات عادی و غیراضطراری خودداری کنند.

رئیس اچ‌اس‌یی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: با اقدام‌های به‌موقع و همکاری مسئولان بهداشت و درمان و مدیریت‌های خدماتی پشتیبانی تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در مناطق نفت‌خیز جنوب مشاهده نشده است.

بر اساس این گزارش، شرکت ملی مناطق نفت‌خیزجنوب در گام نخست مقابله با شیوع ویروس کرونا مجموعه‌ای از برنامه‌های پیشگیرانه را در دستور کار قرار داده بود که معاینه و مراقبت از کارکنان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا با همکاری بهداشت و درمان، هماهنگی کامل با ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، لغو همه نشست‌ها و گردهمایی‌ها ، لغو برنامه‌ معاینات دوره‌ای طب صنعتی، تعویق نشست‌های پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها و برگزاری یک روز در میان نشست‌های صبحگاهی مدیران، از جمله آنها بوده است.

کد خبر 300377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =