غربالگری کارکنان دستگاه‌های حفاری برای مقابله با کرونا

سرپرست فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران، اقدام‌های پیشگیرانه این شرکت را در مقابله با ویروس کرونا تشریح کرد و گفت: عملیات غربالگری کارکنان دستگاه‌های حفاری در زمان اعزام به دکل از مبدا برنامه‌ریزی و از سوی کادر متخصص فوریت‌های پزشکی شرکت انجام می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، پریسا قاسمی گفت: این واحد بعد از نشست کمیته اضطرار مقابله با ویروس کرونا فعالیت‌های خود را به دو بخش ستادی و عملیاتی تقسیم‌بندی و اجرایی کرده است.

وی ارسال ۳۰ هزار ماسک و دستکش و همچنین مواد ضدعفونی‌کننده به موقعیت‌های دستگاه‌ها و اردوگاه‌های حفاری را از اقدام‌های انجام‌شده عنوان کرد و افزود: در همه دستگاه‌های حفاری فضایی تحت عنوان پایگاه درمانی در نظر گرفته شده که در آن پزشک، پزشکیار و تجهیزات درمانی مورد نیاز در راستای آموزش و غربالگری کارکنان ورودی به دستگاه مستقر شده‌اند.

سرپرست فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران آموزش و افزایش توان خودمراقبتی کارکنان را از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه برشمرد و اظهار کرد: ژل و محلول ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، الکل، بتادین از جمله موارد ارسالی به ۶۰ دستگاه حفاری این شرکت است.

وی مهم‌ترین شیوه مقابله با این ویروس عفونی را غربالگری، شناسایی و معرفی بیماران به مراکز درمانی عنوان کرد و گفت: با برگزاری نشست‌های متعدد، عملیات غربالگری کارکنان دستگاه‌های حفاری در زمان اعزام به دکل از مبدا برنامه‌ریزی و از سوی کادر متخصص فوریت‌های پزشکی شرکت انجام می‌شود.

قاسمی درباره کارکنانی که به صورت مأمور به دستگاه حفاری اعزام می‌شوند، توضیح داد: این دسته از کارکنان قبل از شروع ماموریت با مراجعه به مراکز درمانی مستقر در شرکت، گواهی سلامت می‌گیرند و پس از ویزیت از سوی پزشک پایگاه درمانی مستقر، مجوز ورود به دستگاه حفاری را دریافت می‌کنند.

سرپرست فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران افزود: تعدادی از کارکنان با توجه به محل سکونت خود به‌صورت پروازی به دکل حفاری اعزام می‌شوند که قبل از ورود به دستگاه حفاری از سوی کادر درمانی غربالگری و ویزیت و پس از اطلاع از سلامت کامل در محل کار حاضر می‌شوند.

با توجه به ماهیت کار شرکت ملی حفاری ایران، پراکندگی دستگاه‌های حفاری و سکونت نیروی انسانی در شهرهای مختلف، اقدام‌های مقابله با ویروس کرونا در رأس برنامه‌های ایمنی، بهداشت و درمان شرکت تعریف شده است.

کد خبر 300599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =