بسیج همگانی برای مبارزه با کرونا در پایتخت انرژی کشور

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس با اشاره به بسیج همگانی برای مبارزه با کرونا در پایتخت انرژی کشور، از تشکیل ۲۰ تیم واکنش سریع در منطقه ویژه پارس خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سید پیروز موسوی دیروز (سه‌شنبه، ۱۳ اسفندماه) در جمع مدیران سازمان منطقه ویژه پارس گفت: پیشگیری از ابتلا به این بیماری دغدغه اصلی مسئولان و ملت ایران است و مردم باید با مشارکت عمومی به حفظ سلامت روانی جامعه کمک کنند.

وی تأکید کرد: چنانچه امکانات و تجهیزات بهداشتی و پیشگیری برای گسترش این بیماری در کشور به طور کامل موجود باشد، اما مشارکت عمومی در زمینه رعایت بهداشت فردی در جامعه وجود نداشته باشد، عملیات مقابله با ویروس کرونا با مشکل مواجه خواهد شد.

موسوی پارس جنوبی را ایرانی کوچک خواند و افزود: می‌توان گفت تقریباً از سراسر کشور در این منطقه کارکنان در حال فعالیت و آمد و شد مستمر هستند و به همین دلیل باید اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری حساس، به‌خوبی و با دقت پزشکی و بهداشتی فراوان اجرا شود.

وی ادامه داد: کنترل مبادی ورودی و خروجی منطقه باید از سوی ارگان‌های مربوط به‌خوبی نظارت شود و در این بین باید مراکز درمانی منطقه نیز برای رسیدگی به موارد مشکوک تجهیز شوند.

راه‌اندازی بیش از ۲۰ تیم واکنش سریع در پارس جنوبی

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس از تشکیل و راه‌اندازی بیش از ۲۰ تیم واکنش سریع در پارس جنوبی خبر داد و تشریح کرد: در راستای اجرای مصوبات چهارمین جلسه کمیته عالی شرایط اضطرار مقابله با ویروس کرونا در منطقه ویژه پارس، تیم‌های واکنش سریع برای کنترل شیوع بیماری کرونا مطابق با دستورعمل ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل و راه‌اندازی شد.

موسوی تصریح کرد: بر همین اساس، دو تیم واکنش سریع (یک تیم برای مناطق عملیاتی پارس یک و پارس کنگان و یک تیم برای منطقه پارس سه) در منطقه ویژه پارس، دو تیم در شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی، دو تیم در شرکت نفت و گاز پارس (یک تیم مستقر در تأسیسات خشکی و یک تیم هم در سکوهای گازی)، یک تیم در شرکت پایانه‌های نفتی ایران (پایانه میعانات گازی پارس جنوبی) تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در دیگر پتروشیمی‌های مستقر در منطقه نیز تیم‌های جداگانه واکنش سریع راه‌اندازی شد که با تشکیل آنها، تعداد تیم‌های واکنش سریع به بیش از ۲۰ تیم افزایش یافت.

خدمات‌رسانی با تأیید بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس گفت: این تیم‌ها با تأیید بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر و دریافت آموزش‌های لازم، خدمات‌رسانی عملیاتی خود را به شاغلان در پارس جنوبی بر اساس دستورعمل‌های تدوین شده آغاز می‌کنند.

موسوی افزود: طبق دستورعمل ابلاغی، امکانات و نیروی انسانی برای تشکیل تیم واکنش سریع با مشارکت مدیریت اچ‌اس‌یی شرکت‌های مستقر در منطقه شامل یک دستگاه خودرو آمبولانس یا وانت، یک نفر کارشناس بهداشت محیط آموزش‌دیده، یک نفر کارشناس پرستاری، تجهیزات گندزدایی و مواد ضدعفونی و وسایل تجهیزات حفاظت فردی برای استفاده کارشناسان و تحویل به کارکنان در معرض خطر ابتلاست.

 استقرار گیت‌های اسکن پزشکی

وی افزود: مجتمع بندری پارس، فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس و دیگر مبادی جاده‌ای ورودی و خروجی به پارس جنوبی از جمله نقاط لازم برای شناسایی است که گیت‌های اسکن پزشکی خاص به‌منظور کنترل ورود و خروج مسافران‌ و کارکنان مستقر شده است.

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درباره حضور نیروها و کارکنان از استان‌ها و مناطق پرخطر در شرایط حساس کنونی به منطقه اظهار کرد: تصمیماتی اتخاذ و به کارکنان درباره برنامه‌ریزی حضور در محل کار اعلام شد. در این خصوص مقرر شده بنا به صلاحدید مدیریت شرکت‌های منطقه تا اطلاع ثانوی از حضور کارکنان ساکن در استان‌های با آمار بالای ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری شود و در صورت نیاز مبرم به حضور این دسته از کارکنان، اقدام‌های کنترلی مطابق با دستورعمل اجرایی بهداشت و درمان صورت پذیرد.

 تصمیم‌گیری‌ برای حضور بانوان و تغییر ساعات کاری

موسوی بیان کرد: همچنین براساس تصمیم‌گیری‌ها در کمیته شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس، برای عدم حضور بانوان شاغل در شرکت‌های منطقه با استفاده از روش‌های مرخصی استحقاقی، دورکاری یا دیگر روش‌های معمول «عدم حضور مجاز» تا اطلاع ثانوی اقدام شود.

 وی ادامه داد: همچنین در راستای کاهش ریسک تماس و مدیریت میزان مواجهه، پایان ساعت کاری کارکنان روزکار ساکن تا ساعت ۱۳ و کارکنان اقماری تا ساعت ۱۶ تغییر یافت.

 مدیر ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه پارس یادآور شد: این موضوع از تاریخ ۱۲ اسفند ۹۸ تا اطلاع ثانوی لازم‌الاجرا شده است و به‌منظور کاهش خطر و ریسک ابتلا به ویروس کرونا در محیط کار، غذای کارکنان اقماری و نوبت‌کاری تا اطلاع ثانوی به‌صورت بسته‌بندی یکبار مصرف توزیع می‌شود.

 استقرار تیم‌های قرنطینه

 مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس همچنین درباره استقرار تیم قرنطینه گفت: از نخستین روز اعلام بحران و خطر گسترش ویروس کرونا در محیط‌های صنعتی، تیم قرنطینه بهداشت و درمان سازمان منطقه ویژه پارس به‌منظور کنترل مسافران ورودی مبتلا به ویروس کرونا در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه مستقر شد.

 موسوی تأکید کرد: با توجه به حجم بالای جابه‌جایی مسافر در فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس عسلویه، دقت نظر و انجام عملیات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این بیماری به پارس جنوبی از محل این فرودگاه که خود مهم‌ترین دروازه ورودی به پایتخت انرژی کشور است بسیار حیاتی است.

آموزش و هماهنگی تیم‌های ضدعفونی اماکن

 وی از آموزش و هماهنگی اعضای تیم‌های ضدعفونی اماکن اداری منطقه ویژه پارس هم خبر داد و گفت: افزون بر عملیات ضدعفونی ساختمان‌های اداری، آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها از سوی تیم‌های آموزش‌دیده، ضدعفونی و شست‌وشوی کمپ‌های مسکونی کارکنان نیز به‌طور روزانه از سوی نیروهای خدمات پشتیبانی انجام می‌شود، ضمن اینکه کارکنان نیز با رعایت بهداشت فردی در جلوگیری از آلودگی محیط‌های اقامتی خود مشارکت می‌کنند.

موسوی با اشاره به دوره‌های آموزشی برای تیم‌های ضدعفونی افزود: آموزش‌های موردنظر از سوی سرپرست بهداشت اچ‌اس‌یی ارشد در قالب دستورعمل‌ها و پروتکل‌های بالادست، تجهیزات عملیاتی و حفاظت فردی مرتبط با فعالیت اجرایی هر تیم نیز از سوی اچ‌اس‌یی ارشد توزیع شده تا هر یک از تیم‌ها در قالب برنامه‌ریزی انجام‌شده اقدام‌های اجرایی را پیاده‌ کنند.

کد خبر 300602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =