تشریح اقدام‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای مقابله با ویروس کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا در بعضی از شهرهای کشور، شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پس از تشکیل نشست‌های کارشناسی برای مقابله و پیشگیری با این ویروس فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مجموعه اقدام‌های لازم به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با تشکیل جلسات متعدد با حضور اچ‌اس‌یی شرکت‌های منطقه به همراه سایر دست‌اندرکاران بخش بهداشت و درمان منطقه و شهرستان و کمیته شرایط اضطراری به تصویب رسید و به فوریت وارد فاز اجرا شد.

براساس این گزارش، کاهش ساعات کاری کارکنان روزکار، لغو محدودیت طرح ترافیک منطقه برای استفاده کمتر از وسایل نقلیه عمومی، تعطیلی همه اماکن عمومی اعم از آموزشی، ورزشی و فرهنگی در اختیار شرکت‌های  پتروشیمی، بخشی از اقدام‌های این منطقه برای پیشگیری از بیماری و شیوع آن در میان کارکنان منطقه و مراجعه‌کنندگان به این منطقه بود. 

همچنین آب ژاول برای ضد عفونی سطوح از تولیدات شرکت پتروشیمی کارون در اختیار دستگاه‌های اداری شهرستان قرار گرفته و همچنین برای رفع نیاز استان نیز اعلام آمادگی شده است. 

اعزام خودروهای آتش‌نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشمی برای ضد عفونی کردن سطوح و معابر شهرستان بندرماهشهر نیز مصوبه‌ای بود که دیروز (شنبه، ۱۰ اسفندماه) اجرا شد.

شورای راهبردی شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تعدادی دستگاه تب‌سنج دیجیتالی تشخیص دما و مواد و دستگاه‌های ضد عفونی‌کننده شامل اتانول ۷۰ درصد و ژل‌های ضدعفونی خریده است.

در همین حال ۵۰۰ بطری نیم‌لیتری اتانول / گلیسیرین تولیدی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی فردا در اختیار بهداشت و درمان شهرستان برای توزیع در مراکز درمانی قرار خواهند گرفت. 

افزون بر موارد فوق، فهرستی از تجهیزات و وسایل مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا به سفارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر در حال تهیه است.

براساس این گزارش، سایت coronainfo.ir برای اطلاع‌رسانی و آموزش مردم عزیز شهرستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت توسط سازمان منطقه ویژه ایجاد شده است که اطلاعات بسیار مفیدی را مرتب در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

مهدی مهرابی

کد خبر 300430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =