تداوم ابهام‌ها درباره نحوه برگزاری نشست وزارتی ۱۷۸ اوپک

اوپک همچنان در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست در روزهای پنجم و ششم ماه مارس (۱۵ و ۱۶ اسفندماه) است، اما این مسئله به تصمیم نهایی در این باره بستگی دارد.

به گزارش خبرگزاری پلاتس از دوبی، برخی منابع اعلام کردند که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تا این لحظه برای برگزاری نشست وزارتی خود در پایان هفته جاری برنامه‌ریزی می‌کند، اما تصمیم نهایی در این زمینه امروز (دوشنبه ۱۲ اسفندماه) گرفته می‌شود و یکی از گزینه‌ها، برگزاری نشست به صورت غیرحضوری و از راه تله‌کنفرانس است.

یک منبع گفت: اکنون ما طبق برنامه‌ پیش می‌رویم، همچنین با مسئولان اتریشی در ارتباط هستیم.

منابع اوپکی همچنین اعلام کردند که اوپک با سازمان بهداشت جهانی در ارتباط است تا مشخص کند آیا نشست این هفته این سازمان تهدیدی برای سلامت عمومی به شمار می‌آید یا نه.

نمایندگان دولت اتریش اعلام کردند در فرآیند تصمیم‌گیری درباره نشست اوپک و متحدانش، مشارکتی ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اتریش در این باره گفت: هیچ محدودیت کلی از سوی اتریش اعمال نمی‌شود، با این همه، اگر نشست طبق برنامه انجام شود، تنها اوپک می‌تواند این مسئله را تأیید کند.

تصمیم برای تعویق نشست اوپک و متحدانش سبب می‌شود آینده توافق آنها برای کاهش تولید نفت، با ابهام روبه‌رو شود. توافق کاهش تولید روزانه یک میلیون و ۷۰۳ هزار بشکه‌ای ۲۳ کشور عضو و غیرعضو اوپک در قالب بیانیه همکاری موسوم به «اوپک پلاس» پایان ماه جاری میلادی منقضی می‌شود.

کد خبر 300515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =