ضدعفونی ماهشهر و بندرامام در برنامه صنایع پتروشیمی است

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در تشریح آخرین اقدام‌های انجام‌شده برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در شهرهای بندر امام خمینی و ماهشهر افزون بر شهرداری‌ها، خودروهای این سازمان هم براساس جدول زمانی، عملیات ضدعفونی را انجام خواهند داد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سیدامید شهیدی‌نیا در تشریح اقدام‌هایی که در چند روز اخیر برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در این منطقه و جامعه پیرامونی انجام شده است، اظهار کرد: خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز منطقه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و توزیع این تجهیزات براساس نیازمندی‌های موجود بخش‌های مختلف، لباس‌های حفاظتی، ماسک، گان، تب‌سنج و دستکش از جمله این اقدام‌هاست.

وی استفاده از آب ژاول تولیدی پتروشیمی کارون برای ضدعفونی محیط را یکی از اقدام‌های خوب انجام شده در سطح شهرستان دانست و افزود: هم‌اکنون میزان زیادی از این ماده در اختیار دستگاه‌ها و ادارات شهرستان و استان قرار گرفته و مقدار دیگری از آن هم به خودروهای آتش‌نشانی برای ضدعفونی کردن معابر شهرها و شهرک‌های شهرستان بندر ماهشهر اختصاص داده شده است.

شهیدی‌نیا در خصوص اینکه آیا ضدعفونی شهرهای بندرامام خمینی و ماهشهر به شهرداری‌ها سپرده شده و پتروشیمی فقط در شهرک‌ها فعالیت می‎کند؟ گفت: خیر. در شهرهای بندر امام خمینی و ماهشهر علاوه بر شهرداری‌ها، خودروهای این سازمان هم براساس جدول زمانی، عملیات ضدعفونی را انجام خواهند داد. این خودروها که برای این کار آماده شده‌اند، در حال حاضر چهار دستگاه هستند و قرار شده تعداد آنها بیشتر شود تا به‌صورت مداوم و شبانه‌روزی و براساس جدول زمانبندی، همه مراکز جمعیتی شهرستان را ضدعفونی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در خصوص فعالیت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: ستاد این شرکت از طریق شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به تولید و بسته‌بندی مقادیر قابل توجهی مایع ضدعفونی‌کننده اقدام کرده و آنها را به مناطق مختلف، از جمله ماهشهر ارسال می‌کند. در ماهشهر، تاکنون سه محموله و در مجموع ۶ هزار بطری از این الکل‌ها دریافت و به مرور در اختیار بانک‌ها، دوایر دولتی و دستگاه‌های اجرایی که مردم در آنها تردد بیشتری دارند قرار می‌گیرد تا سلامت مردم حفظ شود، همچنین طبق برنامه مقدار دیگری از این الکل‌ها در روزهای آینده در مناطق محروم شهرستان، بین مردم توزیع خواهد شد.

شهیدی‌نیا اظهار کرد: در دومین نشست کمیته شرایط اضطراری که دیروز برگزار شد، تصمیم بر این شد که همه مسافران ورودی و خروجی فرودگاه ماهشهر ضدعفونی شوند. افزون بر آن، کنترل تب‌سنجی درباره آنها انجام می‌شود تا اگر مورد مشکوکی مشاهده شد، به مراکز درمانی هدایت شوند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی، تأکید زیادی بر آموزش دارد و بهترین راهکار مقابله با این بیماری، پیشگیری از شیوع از طریق آموزش عمومی است. بر این اساس، وب سایتی با آدرس www.coronainfo.ir از سوی اداره بهداشت منطقه و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ایجاد شده است که تازه‌ترین اخبار و آموزش‌های مورد نیاز برای مقابله با این ویروس، در آن بارگذاری می‌شود.

به گفته شهیدی‌نیا، افزون بر اقدام‌های انجام‌شده در شهرستان و استان، اقدام‌هایی هم در سطح منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به کاهش ساعات کار کارکنان روزکار، تعطیلی مراکز تجمع کارکنان و ضدعفونی اماکن داخل منطقه اشاره کرد. همچنین با هدف حداقل‌سازی حضور نیروهای انسانی در محل کار، شرکت‌ها تمهیداتی اندیشیده‌اند تا تجمع کارکنان به کمترین میزان برسد.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد داریم مقابله با این بیماری، فعالیتی فراگیر و یکپارچه است و نباید با بخشی‌نگری، فعالیت‌ها را منحصر به یک نقطه کرد، گفت: باید در تمامی شهرستان و حتی استان به‌صورت یکجا تلاش شود و امیدواریم با همکاری و تلاش مردم عزیز، دست در دست هم از این بحران مثل سایر مسائل مشابه با سربلندی و افتخار گذر کنیم.

شهیدی‌نیا یادآور شد: عملیات مقابله با کرونا در شهرستان از سوی فرمانداری و در استان، از سوی ستاد بحران فرماندهی می‌شود و صنعت پتروشیمی در قالب شورای راهبردی، به‌صورت معین در این عملیات مشارکت می‎کند. تاکنون نیازمندی‌ها و درخواست‌های شهرستان و ستاد بحران در استان از سوی پتروشیمی در حد امکان اجابت شده و از آنجا که سلامت مردم از بالاترین اهمیت برخوردار است، تا پایان این بحران، حساسیتی به مسائل مالی نخواهیم داشت. این توقع وجود دارد که تمامی دستگاه‌ها توان و امکانات خود را برای مقابله با بحران به میدان بیاورند. طبیعتا صنعت پتروشیمی به لحاظ لجستیک، تأمین مالی و تدارکات، توانمندی بیشتری دارد و در حال تلاش برای خدمت به مردم عزیز است.

کد خبر 300561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =