گفت‌وگوی ترامپ با مقام‌های روس درباره بازار نفت تکذیب شد

سخنگوی کاخ کرملین ضمن تکذیب گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری آمریکا با مقام‌های روس نزدیک به رئیس جمهوری روسیه درباره بازار نفت گفت: رئیس‌جمهوری روسیه برنامه‌ای برای مذاکره با کشورهای عضو اوپک ندارد.

به گزارش شبکه خبری المنار، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (پنجشنبه، ۲۲ اسفندماه) در واکنش به گزارش روز چهارشنبه (۲۱ اسفندماه) روزنامه آمریکایی پولتیکو درباره گفت‌وگوی ترامپ با مقام‌های روس نزدیک به پوتین درباره شرایط بازار نفت گفت: کرملین هیچ‌گونه مذاکره‌ای با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره چالش کنونی بازارهای جهانی نفت خام نداشته است.

وی افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، برنامه‌ای برای گفت‌گو درباره شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام با امارات، عربستان سعودی، کویت و عراق ندارد.

سخنگوی کرملین تصریح کرد: با این حال، در صورت نیاز شرایط برای مذاکره بسیار سریع فراهم خواهد شد.

پسکوف گفت: هنوز برنامه‌ای برای ارتباط وجود ندارد، اما اگر این نیاز احساس شود، به‌سرعت شرایط آن فراهم می‌شود، به‌ویژه با توجه به وجود این فرصت‌ها ما از این روابط نزدیک و سازنده استقبال می‌کنیم.

وی افزود: طیف وسیعی از عوامل سبب کاهش خیره‌کننده قیمت نفت خام و فرآورده‌های نفتی شده است، این یک روند مشترک برای همگان است و همه ما در یک کشتی سوار هستیم.

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اینکه آیا روسیه شاهد یک جنگ قیمتی در بازار است، گفت: عربستان سعودی ادعاها درباره جنگ قیمت به ویژه با روسیه را رد کرده است.

کد خبر 300907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =