آمریکا مخازن ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خود را پر می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا، در پی سقوط قیمت نفت، دستور افزایش ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت این کشور را صادر کرد. 

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، در پی سقوط کم‌سابقه قیمت نفت، دونالد ترامپ به مدیران بخش انرژی این کشور دستور داد با خرید مقادیر زیادی نفت خام سطح ذخیره‌سازی‌های اضطراری این کشور را تکمیل کنند.

تکمیل ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام - همان‌طور که در اوایل این هفته با توجه به سقوط قیمت‌ها توسط برخی از لابیست‌های نفتی پیشنهاد شده است - سبب می‌شود دولت بتواند ۷۷ میلیون بشکه از بازار جهانی خارج کند.

اگر دولت آمریکا ذخیره‌سازی‌های نفت خام خود را با قیمت‌های کنونی تکمیل کند، حدود ۲.۶ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و به‌مدت ۶ ماه، تقاضایی معادل ۴۳۰ هزار بشکه در روز ایجاد خواهد کرد.

ترامپ روز جمعه ( ۲۳ اسفندماه) اعلام کرد: ما قصد داریم ذخیره‌سازی‌های خود را تا بالاترین حد ممکن تکمیل کنیم و با صرفه‌جویی میلیاردها دلار مالیات‌دهندگان آمریکایی، به صنعت نفتمان کمک کنیم.

ترامپ گفت: اگر نفت را با قیمت مناسبی خریداری کنیم، در موقعیتی قدرتمند قرار خواهیم گرفت.

پس از اثر تخریبی ویروس کرونا بر تقاضای نفت، جنگ تولیدکنندگان نفت بر سر سهم بازار، با افزایش عرضه، آغاز و سبب سقوط ۲۰ درصدی قیمت این کالا شد و بیشترین افت قیمت نفت از سال ۲۰۰۸ را رقم زد.

سقوط قیمت نفت سبب افزایش فشار بر شرکت‌های آمریکایی شیل شد.

آن برَدبِری، مدیرعامل شورای اکتشاف و تولید آمریکا گفت: دستورعمل رئیس جمهوری به وزارت انرژی ایالات متحده برای بازگرداندن ذخیره‌سازی‌های راهبردی می‌تواند به کاهش آثار تخریبی عرضه بیش از حد در بازار کمک کند.
 

کد خبر 300922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =