واشینگتن و دهلی‌نو در زمینه ذخیره‌سازی راهبردی نفت همکاری می‌کنند

وزیران انرژی ایالات متحده آمریکا و هند توافق اولیه ذخیره‌سازی اضطراری نفت را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، برخی مقام‌ها اعلام کردند آمریکا و هند روز جمعه (۲۷ تیرماه) توافق اولیه‌ای را درباره همکاری در زمینه ذخیره‌سازی اضطراری نفت خام از جمله امکان ذخیره‌سازی هند در تاسیسات ذخیره‌سازی اضطراری ایالات متحده امضا کردند.

دن برولیت، وزیر انرژی ایالات متحده به خبرنگاران گفت: در کنفرانسی تلفنی با دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند گفت‌و گو کرده‌ است و مقام‌های دو کشور در ماه‌های آینده درباره جزئیات این ذخیره‌سازی اضطراری صحبت خواهند کرد.

وی افزود: ایالات متحده آمریکا در نظر دارد در زمینه ذخیره‌سازی راهبردی نفت (SPR) با هند همکاری و در عین حال بررسی کند چگونه می‌تواند با استفاده از ذخیره‌سازی‌های راهبردی آمریکا، از جمله حفره‌های زیرزمینی تگزاس و لوئیزیانا، به ذخیره‌سازی نفت ارسالی از سوی هند کمک کند.

در پی سقوط کم‌سابقه قیمت نفت در ماه مارس، دونالد ترامپ به مدیران بخش انرژی این کشور دستور داد با خرید مقادیر زیادی نفت خام، سطح ذخیره‌سازی‌های اضطراری این کشور را که حدود ۷۱۴ میلیون بشکه ظرفیت دارد، تکمیل کنند، اما کنگره نتوانست بودجه خرید را تأمین کند.

قیمت جهانی نفت که اوایل سال جاری به دلیل بحران ویروس کرونا کاهش یافته بود، اکنون حدود ۴۳ دلار برای هر بشکه تثبیت شده است.

پرادهان در ماه مه اعلام کرده بود ذخیره‌سازی راهبردی هند، سومین مصرف‌کننده و واردکننده بزرگ نفت جهان، با ظرفیت ۵ میلیون و ۳۳۰ هزار تن تکمیل شده و حدود ۸.۵ تا ۹ میلیون تن از نفت خود را در نفتکش‌هایی در خلیج فارس و دیگر نقاط جهان ذخیره کرده است.

هند چهارمین مقصد صادراتی نفت خام ایالات متحده است و قصد دارد ظرفیت ذخیره‌سازی راهبردی خود را به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برساند.

وزیر نفت هند روز جمعه (۲۸ تیرماه) گفت: تجارت دوجانبه هیدروکربن هند و آمریکا در سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به حدود ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است، این رقم حدود ۱۰ درصد مجموع تجارت دوجانبه این دو کشور را شامل می‌شود.

کد خبر 305116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =