۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
  • کد خبر: 306493
کاهش سهم اوپک از فروش نفت به هند

ویروس کرونا سبب شد سهم اوپک در واردات نفت هند به کمترین رقم در یک دهه اخیر برسد.

به گزارش روزنامه بیزنس‌استاندارد هند، شیوع ویروس کرونا سبب شد ساختار بخش نفت و گاز این کشور تغییر کند و سهم نفت خام سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از واردات نفت هند در ماه ژوئیه به پایین‌ترین سطح در یک دهه اخیر برسد.

بر اساس داده‌های منابع صنعتی، سهم نفت اوپک در واردات نفت هند در ماه ژوئیه به ۶۷ درصد رسید، این در حالی است که پیش از آن سهم اوپک در واردات این کشور ۷۵ تا ۸۰ درصد بود.

سقوط واردات هند از اوپک در ماه ژوئیه در پی شیوع کرونا و محدود شدن تقاضای داخلی، در حالی رخ داد که سهم نفت خام این سازمان پیش از آن نیز به دلیل تنوع در سبد واردات انرژی هند و افزایش واردات از آفریقا، آمریکای جنوبی و آمریکای شمالی، روندی کاهشی در پیش گرفته بود.

واردات نفت هند نیز در ماه ژوئیه نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن – کمترین مقدار در یک دهه – رسید. تقاضای نفت نیز به‌دلیل محدود شدن حرکت وسایل نقلیه در ماه‌های موسمی کم است.

تقاضای داخلی کمتر همچنین سبب شده است پالایشگاه‌های هند از ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت پالایشی خود بهره‌برداری کنند. این مسئله هم بر کاهش واردات نفت خام این کشور تأثیر گذاشته است.

عراق و عربستان بزرگ‌ترین سهم از بازار منابع نفتی این کشور را در اختیار دارند، عراق اکنون عمده‌ترین فروشنده نفت به هند است.

کد خبر 306493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =