تازه‌ترین تمهیدات منطقه خارک برای مقابله با کرونا اعلام شد

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک با اشاره به کاهش ظرفیت حمل‌ونقل هوایی در این منطقه، گفت: یک فروند شناور تندرو نیز برای انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز، برای اعزام بیماران مشکلی وجود ندارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز در چهارمین نشست مدیریت شرایط اضطراری خارک درباره مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص جزیره خارک، یکی از خوابگاه‌ها را به محل قرنطینه مجهز کردیم و گروه واکنش سریع نیز تشکیل شده است.

وی افزود: با همکاری شرکت نفت فلات قاره ایران برای انتقال بیماران مشکوک به ویروس کرونا، یک فروند شناور تندرو در اختیار ستاد پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیمار کرونا قرار گرفته است و برای اعزام بیمار در شرایط اضطراری به بیمارستان معین در استان مشکلی نداریم.

کاهش ظرفیت حمل‌ونقل هوایی در پایانه نفتی خارک

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، پایانه نفتی خارک ظرفیت حمل‌ونقل هوایی خود را کاهش داد.

اسدروز تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص جزیره خارک این شرکت حضور کارکنانی را که محل سکونتشان در استان‌های پرخطر به لحاظ شیوع کرونا ویروس است، به پایانه نفتی خارک ممنوع اعلام کرده و در همین راستا ظرفیت حمل‌ونقل هوایی خود را در برخی از مسیرها از ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش داده است.

وی افزود: همچنین عملیات کنترل و تب‌سنجی در همه واحدهای ستادی و عملیاتی برای ورود به پایانه نفتی خارک از سوی گروه اچ‌اس‌یی این شرکت در حال انجام است.

اختصاص۲۷ میلیارد ریال منابع مالی به مراکز درمانی بوشهر

همچنین وحید مالکی، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر در چهارمین نشست مدیریت شرایط اضطراری مقابله با شیوع ویروس کرونا، مهم‌ترین عامل کنترلی در ظهور این ویروس جدید را پیشگیری دانست و ضمن تأکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی، از تشکیل گروه‌های مختلف با همکاری بخش اچ‌اس‌یی‌ شرکت‌های مختلف خبر داد و اظهار کرد: گروه‌های آموزشی در زمان مناسب آموزش‌های کامل به همه جزایر، سکوها و مناطق خشکی را داده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث تجهیز بیمارستان به مواد و حفاظت‌های لازم و تأمین سلامت کادر درمان تمهیداتی اندیشیده شد و مواد ضدعفونی و حفاظت فردی پس از تهیه، در اختیار بیمارستان خلیج فارس صنعت نفت قرار گرفت.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر از تخصیص منابع مالی به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال خبر داد و افزود: این مبلغ به‌منظور تجهیز بیمارستان‌ها به تجهیزات فیزیکی و استانداردهای مناسب پزشکی به بیمارستان توحید جم‌ و مراکز درمانی جزیره خارک اختصاص داده شده است.

مالکی همچنین حمایت شرکت‌های منطقه از بیمارستان‌ها به‌ویژه در بحث فنی و خرید تجهیزاتی را بسیار بااهمیت توصیف کرد.

محمود رضایی، بخشدار خارک نیز در این نشست اظهار کرد: جزیره خارک یکی از نخستین نقاطی بود که آمادگی و اقدام‌های کنترلی را به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داد.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در زمینه کنترل، آموزش و پیشگیری این ویروس در جزیره خارک اقدام‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده است و مشکلات در حوزه تأمین کالای پزشکی با درایت مسئولان مربوطه حل شد.

رضایی تصریح کرد: دو گروه مجهز تب‌سنجی در مبادی هوایی و دریایی جزیره مستقر شده و آزمایش تب‌سنجی به‌طور مستمر انجام می‌شود، همچنین پایانه نفتی خارک و شهرداری جزیره طبق فرآیندی مشخص در حال ضدعفونی معابر عمومی جزیره هستند.

کد خبر 300953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =