فرماندهی واحد برای مقابله با کرونا در شرکت ملی نفت ایران

کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران در هفت جلسه‌ای که تاکنون برگزار کرده، ساماندهی‌های لازم برای پیشگیری حداکثری و مقابله با انتشار ویروس کرونا را در سه بخش اصلی شامل مراکز درمانی، شرکت‌های عملیاتی و واحدهای ستادی انجام داده و تصمیم‌های مقتضی را اتخاذ کرده است.

فرخ علیخانی، جانشین رئیس کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با شانا، با بیان این مطلب گفت: در جریان بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده، وضع همه مناطق زیر پوشش شرکت ملی نفت ایران مدنظر قرار گرفته و بعضی از مناطق همچون عسلویه در کانون توجه واقع شده است.

به گفته وی، عسلویه از حیث تأمین انرژی کشور نقشی راهبردی دارد و از سوی دیگر، هزاران نفر با قومیت‌های مختلف در پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی این شهرستان در حال فعالت هستند که با تدابیر انجام شده، فعالیت‌ها به نحوی ساماندهی شده است که در شرایط حاضر، ترددها به حداقل ممکن کاهش یابد و تنها تمرکز در این منطقه بر تأمین پایدار انرژی کشور باشد.

علیخانی با اشاره به سه مؤلفه اصلی مشتمل بر رویداد (ابتلا به بیماری)، شدت (عوارض ناشی از بیماری) و شناسایی که باید در مواجهه با بحران بیماری‌های واگیردار مدنظر قرار گیرد و به‌طور مستمر پایش شود، گفت: برای پیشگیری از ابتلا یعنی مؤلفه نخست، کاهش ترددها، رعایت بهداشت فردی و کم کردن تماس‌ها مورد تأکید قرار گرفته و به این منظور تمهیداتی اندیشیده شده است. در زمینه مؤلفه‌های دوم و سوم (شدت و شناسایی) نیز تجهیز مراکز درمانی صنعت نفت و تأمین داروهای مورد نیاز در این مراکز، همچنین تأمین دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و ... پیگیری شده است.

وی با اشاره به ضرورت درک کافی شرایط کشور از حیث تأمین تجهیزات بهداشتی گفت: ما در شرکت ملی نفت ایران تلاش کردیم در فضایی منطقی، نسبت به رفع حداکثری نیازها از طریق تأمین تجهیزات مرغوب اقدام کنیم.

به گفته جانشین رئیس کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳، با در نظر گرفتن این مؤلفه‌ها، ماتریس‌های مختلفی برای مواجهه با شرایط گوناگون طراحی شده و همه عملکردها مبتنی بر برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود.

علیخانی بر الزام‌های دیگری از جمله رعایت اصول بهداشتی در طبخ غذا، توجه به بهداشت روان همگانی و مواردی از این دست نیز تأکید و ابراز امیدواری کرد که با فعالیت‌های پیشگیرانه‌ای که در سطح صنعت نفت مدنظر قرار دارد و همکاری همه کارکنان به‌ویژه در زمینه رعایت اصول بهداشتی، این بحران با تحمل کمترین آسیب پشت سر گذاشته شود.

وی از زحمات ویژه کادر درمانی در بخش‌های مختلف که به‌طور شبانه‌روزی و بی‌وقفه در حال تلاش هستند قدردانی کرد و گفت: شرکت ملی نفت ایران در این شرایط از مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز غافل نشده است و ما همچنان در کنار جوامع پیرامونی و مردم بومی هستیم و امید داریم با همدلی، همراهی و امید، ضمن تأمین پایدار انرژی کشور از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران در زمان مواجهه کشور با بحران‌هایی در سطح ملی تشکیل جلسه می‌دهد. ریاست این کمیته به‌عهده مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است و هدف از شکل‌گیری آن، ایجاد فرماندهی واحد و اتخاذ تصمیم‌های یکپارچه و هماهنگ برای مقابله با بحران در  این شرکت است.

کد خبر 300983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =