قراردادهای ژئوفیزیکی و حفاری‌های اکتشافی در حال اجراست

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: با تدابیر ویژه برای مقابله با ویروس کرونا، هم‌اکنون همه قراردادهای عملیاتی ژئوفیزیکی و حفاری اکتشافی با وجود کاهش نفرات فعال در منطقه در حال انجام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سیدصالح هندی اعلام کرد: با یاری خداوند متعال، تلاش همکاران و پیمانکاران زحمتکش و تدابیر ویژه برای مقابله با بیماری کرونا، با توجه به وضع خاص پروژه‌های مدیریت اکتشاف، هم‌اکنون همه قراردادهای عملیاتی ژئوفیزیکی و حفاری اکتشافی در حال انجام است.

به گفته وی، هشت پروژه عملیاتی ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی، هفت موقعیت حفاری در مرحله اجرا یا تجهیز کارگاه و سه مرکز ستاد هماهنگی و پشتیبانی عملیات در تهران، ری و کوار شیراز در ایام تعطیلات عید با حداقل ممکن حضور و جابه‌جایی کارکنان فعال هستند.

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه مدیریت اکتشاف با هدف هماهنگی با ستاد مقابله با ویروس کرونا در وزارت نفت، اقدام به تشکیل کمیته‌ای با همین عنوان به‌منظور پیشگیری و مقابله با این بیماری کرده است، گفت: به عنوان نخستین اقدام، نقاط حساس و عملیاتی شناسایی و بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی‌کننده، الکل و ماسک به این مناطق ارسال شد.

هندی افزود: هم‌زمان در واحد ستادی مدیریت اکتشاف نیز اقلام بهداشتی مورد نیاز کارکنان تهیه و توزیع شد، همچنین در برگزاری نشست با مسئولان مقرر شد برنامه دورکاری بخش‌هایی که قابلیت انجام دارد، اجرایی شود.

وی، تغییر سیستم ورود و خروج کارکنان از حالت لمسی به تشخیص چهره، حذف ماموریت‌های اداری غیرضروری، برگزاری مستمر نشست‌های کمیته پیشگیری و سلامت، اطلاع‌رسانی‌های مستمر به کارکنان در زمینه راه‌های پیشگیری و مقابله با کرونا، افزایش زمان نوبت‌کاری‌ها و به حداقل رساندن جابه‌جایی و ترددها و... را از دیگر اقدام‌های مدیریت اکتشاف در زمینه مقابله با شیوع این بیماری برشمرد.  

به گفته مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلایی در مجموعه مدیریت اکتشاف به این ویروس مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: پراکندگی شدید جغرافیایی پروژه‌ها از سرخس و بندرگز تا ماهشهر و اروندکنار و بوستان‌آباد و جازموریان در دریا و خشکی و وسعت بالای مناطق عملیاتی به‌ویژه عملیات ژئوفیزیک، مدیریت کار را در وضع کنونی دشوار کرده، اما با تدابیر ویژه همه فعالیت‌ها در جریان است. 

کد خبر 301090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =