تشریح تازه‌ترین نسخه الگوی نرم‌افزاری مقابله با کرونا در شرکت ملی نفت

الگوی نرم‌افزاری مقابله با ویروس کرونا (کووید-۱۹) و تأثیر آن بر پایداری عملیات و تولید شرکت ملی نفت ایران بررسی و ارزیابی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، فرخ علیخانی، معاون مدیر عامل در امور تولید این شرکت صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت‌ماه) در جریان برگزاری نشست بررسی الگوی نرم‌افزاری مقابله با ویروس کرونا (کووید-۱۹) و تاثیر آن بر پایداری عملیات و تولید، با تأکید بر رسالت اصلی شرکت ملی نفت ایران در راستای حفظ سلامت نیروی انسانی و حفظ تولید ایمن و پایدار انرژی، به تهیه و تدوین الگوی مقابله با ویروس کرونا در ۴ سطح پیشگیری، آمادگی، مقابله، و بازسازی از سوی کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی نفت از اوایل اسفندماه پارسال اشاره کرد و از برگزاری ۲۰ نشست درباره بررسی و تکمیل این الگو تا به امروز گفت.

وی به تشریح تازه‌ترین نسخه این الگو (نسخه بیست‌وچهارم) پرداخت و با اشاره به اینکه تاکنون از پزشکان و متخصصان شرکت ملی نفت ایران برای بررسی و تکمیل این الگو نظرسنجی تخصصی شده است، افزود: در این نشست برای نخستین‌بار از یکی از اعضای کمیته بحران کووید- ۱۹ کشور دعوت شده است تا از دیدگاه‌های تخصصی ایشان درباره این الگو در روند افزایش کیفیت آن استفاده شود.  

جانشین رئیس کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران ضمن اشاره به تکامل روز به روز الگوی نرم‌افزاری نظام‌مند مقابله با ویروس کرونا از تأیید این الگو در سطح کلان از سوی عضو هیئت علمی انستیتو پاستور گفت و اظهار کرد: شرکت ملی نفت ایران این الگو را در هر سه بخش صنعت، یعنی کادر درمانی، کارمندان ستادی و کارکنان عملیاتی به اجرا گذاشته است.

علیخانی از الگوی نرم‌افزاری مقابله با ویروس کرونا به‌عنوان الگویی پویا و همواره قابل تکمیل و اصلاح یاد کرد و  ضمن اشاره به ارائه نسخه بیست‌وپنجم آن، عنوان کرد: با به اجرا گذاشتن این الگو در سطح شرکت ملی نفت ایران به همت و یاری بی‌شائبه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، صورت‌جلسه‌ای برای لزوم به‌کارگیری آن در دیگر بخش‌های صنعت نفت تهیه شده و همچنین براساس نشست‌های متعددی که تاکنون با سازمان پدافند غیرعامل کشور داشته‌ایم و بر پایه خواسته ایشان مبنی بر ارائه نسخه فارسی این الگو، قرار است از آن در دیگر سازمان‌ها نیز استفاده شود.

وی تصریح کرد: تا امروز الگوی رسمی اینفوگرافیک برای مقابله با ویروس کرونا با تمرکز عمده بر مرحله پیشگیری در داخل کشور طراحی نشده است و الگوهای موجود تنها بر حوزه‌های تشخیص بیماری و درمان تأکید داشته‌اند و این در حالی‌ است که درباره چنین بیماری‌هایی، بحث پیشگیری به مراتب اهمیت بیشتری دارد.

الگوی نفت برای مقابله با کرونا قابلیت اجرایی شدن دارد 

احسان مصطفوی، عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران و عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید-۱۹ گفت: مزیت مدل طراحی شده از سوی شرکت ملی نفت ایران برای مقابله با کووید-۱۹، حالت شماتیک و قابل رؤیت بودن آن است که در صورت به اشتراک گذاشتن آن با دیگر سازمان‌ها و انعکاس نظرات ایشان در راستای ارتقای سطح کیفی این مدل، می‌توان از آن به عنوان مدلی موفق در سطح کشور یاد کرد.

وی افزود: مدلی که از سوی کمیته شرایط اضطراری شرکت ملی نفت ایران طراحی شده است، تمامی وجوه لازم از پیشگیری گرفته تا درمان را دربرمی‌گیرد و خوشبختانه از شمول قابل قبولی برخوردار است.

عضو هیئت علمی انستیتو پاستور ایران و عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید-۱۹ عملکرد شرکت ملی نفت ایران را در مقابله با کووید-۱۹ مناسب ارزیابی کرد و گفت: لازم است به‌طور ویژه، امکاناتی فراهم شود تا بتوان در راستای آن ظرفیت آزمایش کووید-۱۹ را در سطح شرکت افزایش داد.  

مصطفوی در تشریح آخرین وضع مقابله با کرون در سطح کشور، با «نوپدید» خواندن این بیماری در جهان، عنوان کرد: براساس الگوسازی‌هایی که انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود در بازه زمانی یک تا یک و نیم ماه، شیوع این ویروس به روند نزولی خود ادامه دهد و بتوان تا اواخر بهار به شرایط مهار بیماری رسید. 

کد خبر 302360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =