کاهش بودجه تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا یکی پس از دیگری

شمار تولیدکنندگان نفت در آمریکا که با سقوط قیمت نفت خام به زیر ۳۰ دلار برای هر بشکه، بودجه خود را کاهش می‌دهند رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت یی‌اوجی (EOG)، شرکت وایتنینگ پترولیوم و شرکت ای‌کیوتی (EQT) روز دوشنبه (۲۶ اسفندماه)، با لغو بودجه و فعالیت‌های بخش حفاری به  آن دسته از تولیدکنندگان شیل در آمریکای شمالی پیوستند که از کاهش قیمت نفت خام به زیر ۳۰ دلار برای هر بشکه آسیب دیده‌اند.

تولیدکنندگان نفت در تلاش‌ هستند با متزلزل شدن تقاضای نفت خام در پی شیوع ویروس کرونا و افزون بر آن جنگ قیمتی‌ که شرکت‌های نفت شیل را تهدید می‌کند، پول نقد خود را حفظ کنند، زیرا این شرکت‌ها بودجه سال ۲۰۲۰ میلادی خود را بر مبنای نفت ۵۵ تا ۶۵ دلار برای هر بشکه تنظیم کرده بودند.  

طبق اعلام مؤسسه مشاوره ریستاد انرژی نروژ، تنها ۱۶ شرکت شیل ایالات متحده در مناطقی فعالیت می‌کنند که میانگین هزینه چاه‌های جدید زیر ۳۵ دلار برای هر بشکه است.

برای اینکه این شرکت‌ها بتوانند سود کسب کنند قیمت نفت باید بالای ۴۰ دلار باشد. این در حالی است که نفت خام آمریکا به قیمت ۲۹ دلار و ۹ سنت برای هر بشکه معامله می‌شود.

تحلیلگران بانک آمریکایی مورگان استنلی که انتظار دارند قیمت نفت در سال جاری به‌طور متوسط ۳۵ دلار برای هر بشکه باشد، اعلام کردند شرکت‌هایی از جمله اکسیدنتال پترولیوم (OXY.N) ، کانتیننتال ریسورسز (CLR.N)، آپاچ (Apache) و مورفی اویل (MUR.N) ممکن است برای حفظ هزینه‌های جاری سرمایه یا تضمین سرمایه‌گذاری دوباره در کوتاه‌؟مدت با مشکل روبه‌رو شوند.

کد خبر 301072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =