اقدام‌های پالایشگاه گاز ایلام در حوزه مدیریت انرژی

پالایشگاه گاز ایلام در راستای اهداف راهبردی و با بهینه‌سازی مصرف سوخت و استفاده مناسب از منابع، اقدام‌های قابل‌توجه و مؤثری در حوزه انرژی و حفظ محیط‌زیست انجام داده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حامد علیشیری، معاون مهندسی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: استمرار مصرف بخشی از اتان بازیافت شده در بویلرهای واحد بخار و تزریق مابقی به شبکه سراسری، استفاده از گاز فلش‌شده در واحدهای شیرین‌سازی برای سوخت زباله‌سوزهای واحد گوگرد، نصب و در سرویس قرار گرفتن کولدباکس و ریبویلرهای برج متان‌زدا در واحد بازیافت اتان، از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در سال ۹۸ در این حوزه بوده که در کنار افزایش تولید، شاخص گازهای ارسالی به سمت مشعل (فلرینگ) در پایان امسال را ۴۰ درصد نسبت به اوایل سال کاهش داده و این مهم، آثار قابل ملاحظه‌ای در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی داشته است.

وی افزود: در این زمینه شاخص‌های مصرف بخار و مصرف سوخت هرکدام ۱۷ درصد و مصرف برق نیز ۱۶ درصد نسبت به ابتدای سال بهبود داشته و به‌طور کلی شاخص مصرف انرژی (SEC) در مقایسه با سال گذشته به‌طور میانگین حدود ۱۲ درصد کاهش داشته است.

معاون مهندسی شرکت پالایش گاز ایلام اظهار کرد: با اجرای پروژه‌های بهبود برنامه‌ریزی شده برای سال آتی در پالایشگاه گاز ایلام، انتظار می‌رود روند کاهش شاخص‌های حوزه انرژی و کربن ادامه یابد.

کد خبر 301108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =