پالایشگاه فاز ۱۳ پارس جنوبی با ظرفیت کامل در مدار تولید است

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی گفت: با وجود بارندگی‌های اخیر، پالایشگاه این فاز با تولید و ارسال گاز به خط سراسری، با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، پیام معتمد با اشاره به اینکه بارندگی و سیل دیروز (یکشنبه، سوم فروردین‌ماه) هیچ آسیبی به تاسیسات پالایشگاهی این فاز وارد نکرده است، اظهار کرد: پالایشگاه فاز ۱۳ با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار دارد و گاز شیرین این طرح هم‌اکنون به خط سراسری ارسال می‌شود.

به گفته وی، خوشبختانه بارندگی و سیل هیچ آسیبی به واحدهای تولید و فرآورش گاز وارد نکرده است و هم‌اکنون باتوجه به عملیاتی بودن این واحدها، تولید گاز شیرین و دیگر فرآورده‌های گازی در این طرح ادامه دارد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۳ پارس جنوبی افزود: پالایشگاه فاز ۱۳ هم‌اکنون با دریافت روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز غنی از دو سکوی مرحله نخست این طرح و بیش از ۲۲ میلیون مترمکعب گاز ترش از فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی عملیاتی است.

معتمد تصریح کرد: به علت سیلابی شدن مسیر ورودی اسکله در حال ساخت تنبک و آسیب جزئی به برخی تاسیسات موجود در کارگاه این پروژه، در حال برآورد و ارزیابی خسارت هستیم.

تأکید بر رفع موانع و تهدیدهاب احتمالی تولید در پارس جنوبی

در پی بارش‌های سیل‌آسا در شهرهای جنوب بوشهر، سیدپیروز موسوی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با حضور در سایت دو پارس جنوبی (کنگان) و تاسیسات گازی و پتروشیمی سایت پارس جنوبی (عسلویه)، از نزدیک در جریان روند تولید قرار گرفت.

وی در این بازدید با صدور برخی دستورات و ایجاد هماهنگی‌های لازم بین شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه پارس، بر رفع موانع و تهدیدات احتمالی تولید در پارس جنوبی تاکید کرد.

در پایان این بازدیدها، فرمانده ارشد شرایط اضطرار منطقه ویژه به‌صورت تلفنی گزارشی از روند فعالیت‌ها در پارس جنوبی پس از باران‌های سیلابی دیروز به بیژن زنگنه، وزیر نفت ارائه داد.

کد خبر 301141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =