تحویل ۶۱ میلیارد متر مکعب گاز به نیروگاه‌ها در سال ۹۸

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از تحویل ۶۱ میلیارد مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: شرکت ملی گاز پروژه‌هایی تعریف کرده است تا گاز را از مبادی تولید به نقاط مختلف کشور برساند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، مهدی جمشیدی‌دانا با اشاره به اینکه پروژه‌های زیادی در شرکت مهندسی و توسعه گاز در ارتباط با افزایش ظرفیت انتقال گاز از مبادی تولید به مرکز و شمال وجود دارد، اظهار کرد: در سال ۹۹ قرار است بخش‌هایی از خط نهم سراسری در حال ساخت در جنوب کشور به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه ساخت چند ایستگاه تقویت فشار برای حفظ فشار شبکه نیز در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برنامه شرکت ملی گاز به‌گونه‌ای تدوین شده است که حداکثر تولید گاز از مبادی تولید به‌ویژه میدان مشترک پارس جنوبی را به نقاط مختلف کشور منتقل کند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با یادآوری اینکه در سال ۹۸ و در زمان اوج مصرف روزانه ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز به پالایشگاه‌ها و ۸۰۰ میلیون مترمکعب به شبکه گاز تحویل داده شد،‌ گفت:‌ بر اساس اعلام رئیسجمهوری تولید گاز کشور با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی به یک میلیارد مترمکعب در سال می‌رسد و شرکت ملی گاز نیز در تلاش است زیرساخت‌های لازم برای انتقال این گاز را فراهم کند تا هیچ گازی در سکوهای تولیدی باقی نماند.

جمشیدی‌دانا به گازرسانی ۶۱ میلیارد مترمکعبی به نیروگاه‌ها در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود:‌ درباره تزریق گاز به میدان‌های نفتی در زمان اوج مصرف ناچار شدیم مقدار گاز تزریقی را کاهش دهیم.

‌ در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، تولید گاز کشور افزایش یافته است تا آنجا که با وجود مصرف ۷۰۰ میلیون مترمکعبی گاز در روزهای سرد زمستان پارسال،‌ هیچ قطعی گازی در شبکه اعلام نشد و پایداری گاز حتی در مناطق شمالی کشور نیز در حد قابل قبول بود، به گونه‌ای که با بارش برف بی‌سابقه در استان‌های گیلان و مازندران و قطع شبکه‌های آب و برق، ‌شبکه گاز به خدمت‌رسانی خود به مردم ادامه داد.

کد خبر 301176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =