۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
  • کد خبر: 301216
تولید پتروشیمی‌های ماهشهر پایدار است

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: تولید محصولات شرکت‌های پتروشیمی این منطقه به‌صورت پایدار در جریان است و شیوع ویروس کرونا تأثیری بر روند تولید نداشته است.

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سیدامید شهیدی‌نیا با اشاره به اینکه این منطقه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، اقدام‌های چندجانبه‌ای را دنبال کرده که تمامی آنها با همکاری کامل شرکت‌های تولیدی منطقه انجام شده است، افزود: آموزش مستمر و آگاه‌سازی کارکنان، گندزدایی و ضدعفونی ادارات و فضاهای اداری، تریاژ پزشکی از طریق تب‌سنجی و اکسیومتری و غربالگری گروه‌های حساس، تغییر ساعات کار کارکنان منطقه برای کارکنان ستادی و روزکار و به حداقل رساندن آنها از طریق انجام امور به‌صورت دورکاری، کاهش تعداد نیروهای نوبتکار از طریق تغییر در نوع نوبتکاری‌ها، کنترل مبادی ورودی منطقه و ورودی مجتمع‌های پتروشیمی و تعلیق همه فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی، مراکز تفریحی از اقدام‌های مختلف انجام شده بوده است. 

وی تأکید کرد: با همه این محدودیت‌ها، تولید محصولات شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پایدار و این شرایط تأثیری بر روند تولید نداشته است.

شهیدی‌نیا با بیان اینکه از ابتدای آغاز شیوع ویروس کرونا همه توان لجستیکی منطقه در اختیار عملیات ضدعفونی اماکن در سطح شهرستان و شهرک‌های اطراف قرار گرفته که این عملیات به‌طور مستمر انجام می‌پذیرد، ادامه داد: تولید آب ژاول از سوی پتروشیمی کارون با تمام توان روزانه بیش از یکصد تن و توزیع رایگان آن در سطح شهرستان و سایر شهرهای استان بنا به درخواست ستاد مدیریت بحران استان از دیگر اقدام‌های موثر صنعت بوده که حتی دامنه آن تا ۲۷ استان کشور نیز گسترش یافته است. 

وی با اشاره به اینکه توجه به رفع نیاز سه بیمارستان شهرستان ماهشهر با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان از لحاظ تأمین تجهیزات و سایر نیازمندی‌های جاری برای تداوم عملیات مراقبت و درمان و نیز همراهی و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رفع نیازهای درمانی استان نیز از جمله اقدام‌های حمایتی صنعت  است، گفت: تأمین تجهیزات حفاظتی مانند ماسک، گان، دستکش و.... برای دستگاه‌های اجرایی شهرستان به‌ویژه نیروهای انتظامی و هلال‌احمر در حد مطلوب انجام شده است. 

وی با اشاره به کمک به اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه در سطح شهرستان و تأمین وسایل مورد نیاز از جمله دستگاه تب‌سنج و در اختیار گذاشتن کمک‌های لجستیک اظهار  کرد: ۵ هزار بسته حمایتی شامل ارزاق عمومی و مواد بهداشتی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال نیز برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تهیه و با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط توزیع شد.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با قدردانی از تلاش جهادگرانه کادر پزشکی و درمانی بیمارستان‌های شهرستان افزود: با توجه به اقدام‌های اساسی و موثر برای پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان ماهشهر و براساس اظهارات مسئولان بهداشت و درمان، روند کنترل شیوع بیماری قابل قبول بوده است.

کد خبر 301216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =