مقررات کرونایی نیجریه برای کارکنان بخش فراساحلی نفت

نیجریه برای مبارزه با ویروس کرونا، محدودیت‌هایی را برای کارکنان شرکت‌های نفتی فعال در بخش فراساحلی اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از یناگوا، اداره برنامه‌ریزی نفتی نیجریه در بخشنامه‌ای به شرکت‌های نفت و گاز این کشور دستور داده‌ است نیروهای کار در بخش‌ فراساحل را کاهش دهند و به‌عنوان بخشی از اقدام‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، کارکنان این بخش به‌صورت شیفت‌های چرخشی ۲۸ روزه کار کنند.

متخصصان بهداشت از شیوع گسترده ویروس کرونا در پرجمعیت‌ترین کشور آفریقا که حدود ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، واهمه دارند و نیجریه به دنبال حفاظت از تولید نفت خود که ۹۰ درصد از درآمدهای مورد نیاز این کشور را تأمین می‌کند، است.

یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در یک دکل دریایی می‌تواند به‌سرعت در میان کارگران گسترش یابد و تأثیر مخرب بالقوه‌ای بر تولید داشته باشد.

سارکی آوالو، مدیر بخش منابع نفتی اعلام کرد که فقط کارکنان بخش‌های ضروری مجوز سفر به بخش‌های دریایی یا دورافتاده را دارند.

وی افزود: کارکنان بخش‌های غیرضروری که هم‌اکنون در بخش‌های دریایی و دورافتاده مشغول به کار هستند باید فوری از آن مناطق خارج شوند.

منابع صنعتی اعلام کردند که پیش از این تعدادی از شرکت‌های نفتی شیفت‌های چرخشی ۱۴ روزه را به شیفت‌های ۲۸ روز تغییر داده بودند. بعضی از شرکت‌ها نیز پیش از عزیمت کارکنان به دکل‌های دریایی، آنان را به‌مدت ۱۴ روز قرنطینه می‌کنند.

کد خبر 301231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =