اقدامات شرکت‌های نفتی آمریکا برای مقابله با کرونا

غول‌های نفتی آمریکا برای حفاظت از کارکنان در برابر ویروس کرونا به اقدام‌هایی از قبیل کنترل سلامت کارکنان بخش‌های حیاتی و اعمال قوانین دورکاری برای دیگر کارکنان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از هیوستون، با گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده و افزایش تهدید صنعت انرژی با کاهش تقاضا، درآمد و سود، شرکت‌های بزرگ انرژی آمریکا قوانین دورکاری را برای کارکنان دفاتر وضع و سلامت کارکنان شاغل در مناطق دوردست یا موقعیت‌های حساس کاری را آغاز کردند. 

شرکت‌های بی‌پی، اکسون موبیل، کیندر مورگان، موتیوا اینترپرایزز و انگلیسس-هلندی شل به بیشتر کارکنان ستادی خود اعلام کردند از روز دوشنبه (۲۸ اسفندماه) دورکاری کنند.

این شرکت‌ها روز جمعه (۲۳ اسفندماه)، سازمان‌های دولتی فدرال را زیرفشار گذاشتند تا قوانین کاری کارکنان خطوط لوله را آسان‌تر و بازدید از برخی سایت‌ها را محدود کنند.

سخنگوی شرکت‌های شل و شورون اعلام کردند که این شرکت‌ها کنترل سلامت کارکنان و بازدیدکنندگان تاسیسات کلیدی آمریکا را آغاز کرده‌اند. 

تجهیزات فراساحلی، پالایشگاه‌ها و خطوط لوله نیاز به حضور فیزیکی کارکنان دارند و فعالیت کارکنان در محیط‌های کوچک و نزدیک به هم آنها را در معرض انتقال ویروس کرونا قرار می‌دهد. نمی‌توان این مراکز را از راه دور کنترل کرد و کنترل سلامت کارکنان می‌تواند از تعطیلی اجباری این تجهیزات و خسارت‌های گزاف و کمبود سوخت محلی جلوگیری کند.

کد خبر 301024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =