۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
  • کد خبر: 301261
افت قیمت نفت در پی تردیدها درباره توافق مسکو-ریاض

قیمت‌های جهانی نفت‌خام به دلیل تردیدها درباره سخنان ترامپ مبنی بر توافق مسکو و ریاض برای کاهش تولید نفت با افت روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، قیمت نفت‌خام شاخص برنت دریای شمال در ساعت ۱۰ صبح معاملات امروز (جمعه، ۱۵ فروردین‌ماه) با ۳.۲ درصد (۹۷ سنت) کاهش به ۲۸ دلار و ۹۷ سنت رسید، در حالی‌ که روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) پس از توئیت ترامپ درباره توافق عربستان و روسیه برای کاهش ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه‌ نفت با ۲۰ درصد افزایش همراه شد.

قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت در روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) ۲۹ دلار و ۹۴ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۲۵ دلار و ۳۲ سنت بود.

قیمت نفت‌خام شاخص دبلیوتی‌آی با ۴.۱ درصد (یک دلار و ۴ سنت) کاهش به ۲۴ دلار و ۲۸ سنت رسید، در حالی‌که روز پنجشنبه پس از توئیت ترامپ قیمت این شاخص ۲۴.۷ درصد افزایش یافت.

تحلیلگران موسسه یوبی‌اس اعلام کردند که درباره پذیرش و تعهد روسیه و عربستان برای کاهش عمده تولید شک دارند و انتظار دارند قیمت‌ها همچنان تحت فشار باشد.

تحلیلگران گلدمن ساکس عنوان کردند: حتی اگر قرار باشد توافقی حاصل شود، ما معتقدیم هماهنگی لازم فقط به تأخیر و اجرای تدریجی منجر خواهد شد.

تحلیلگران بازارهای انرژی همچنین معتقدند دستیابی به توافقی برای پایان جنگ قیمتی سعودی‌ها و روسیه بدون مشارکت دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت دشوار است.

تحلیلگران شک دارند که چنین توافقی بتواند به‌سرعت انجام شود و این کاهش تولید به اندازه‌ای باشد که سبب تعادل بازار در مقابل رکود اقتصادی عمیق ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا باشد.

کد خبر 301261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =