تولید روزانه ۷۲۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در تعطیلات نوروز

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از تولید روزانه ۷۲۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در ۱۵ روز ابتدای سال ۱۳۹۹ خبر داد.

مهدی جمشیدی‌دانا درباره مقدار مصرف روزانه گاز طبیعی در این بازه زمانی به خبرنگار شانا گفت: مقدار مصرف گاز طبیعی خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۳۴۷ میلیون مترمکعب، مصرف صنایع عمده ۱۲۴ میلیون مترمکعب و مصرف نیروگاه‌ها ۱۳۴ میلیون مترمکعب در روز بوده است.

وی همچنین با اشاره به مقدار تولید و مصرف گاز در سال ۹۸، گفت: مجموع تولید گاز در سال ۱۳۹۸، ۲۶۷ میلیارد مترمکعب بوده که از این مقدار، ۴۲ میلیارد مترمکعب مصرف صنایع عمده، ۱۱۲ میلیارد مترمکعب مصرف تجاری، خانگی و صنایع غیرعمده و ۶۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب مصرف نیروگاه‌ها بوده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به رکورد مصرف گاز در دی‌ماه پارسال و برنامه‌های شرکت ملی گاز برای مهار مصرف در سال ۹۹، گفت: پارسال با مصرف ۶۲۵ میلیون مترمکعب گاز در یک روز، رکوردی جدید در مصرف ثبت شد، به همین دلیل برنامه‌ریزی‌هایی برای امسال در حال انجام است، از جمله افزایش تولید گاز که اقدام‌هایی با توجه به پیش‌بینی‌ها در زمینه مصرف در سال ۹۹، انجام می‌شود.

جمشیدی‌دانا تأکید کرد که در سرمای شدید زمستان پارسال و وقوع سیل در برخی استان‌های کشور در تعطیلات نوروز، شبکه انتقال گاز کل کشور پایدار بوده است.

وی همچنین با اشاره به انفجار خط لوله صادرات گاز ایران به ترکیه در این کشور که ۱۲ فروردین‌ماه رخ داد، تصریح کرد: ترکیه باید خط لوله را تعمیر کند تا انتقال گاز از سرگرفته شود، اما این کار هنوز انجام نشده است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: ما امروز با ترکیه مکاتبه کردیم که ایران آمادگی تعمیر خطوط لوله را دارد و منتظر پاسخ آنها هستیم.

کد خبر 301286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =