کانادا به مذاکرات جامعه جهانی برای حل بحران بازار نفت می‌پیوندد

نخست‌وزیر کانادا ضمن تأکید بر ادامه تلاش‌های این کشور در سطح بین‌المللی برای کمک به حل بحران کنونی بازار نفت گفت: ما گفت‌وگوهای خود را با جامعه جهانی از جمله اوپک ادامه می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری نیوز آپتیمیست از اتاوا، جاستین ترودو روز جمعه (۱۵ فروردین‌ماه) در توضیحات خبری روزانه خود به خبرنگاران درباره شیوع ویروس کرونا در پاسخ به پرسشی درباره حضور کانادا در نشست احتمالی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» و اینکه آیا با اوپک همکاری می‌کند، گفت: می‌توانم به شما اطمینان دهم که ما همکاری نزدیکی با ایالات متحده آمریکا و دیگر متحدانمان در زمینه بررسی چالش‌های کنونی پیش‌روی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و بازارهای جهانی نفت خام داشته‌ایم.

وی افزود: می‌دانیم که این سطح پایین و فاجعه‌بار قیمت نفت بر اقتصاد بسیاری از مردم کانادا و بخش‌های نفتی این کشور اثر منفی می‌گذارد، بنابراین به تلاش‌های خود در سطح بین‌المللی ادامه می‌دهیم تا در تصمیم‌های دشوار و توافق احتمالی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک تأثیرگذار باشد.

نخست‌وزیر کانادا درباره بسته حمایتی از صنعت نفت این کشور گفت: یارانه دستمزد و کمک‌هزینه واکنش اضطراری کانادا به همه افراد در سراسر کشور از جمله در بخش نفت کمک خواهد کرد، البته می‌دانیم که فشار بیشتری بر برخی صنایع وارد آمده‌ است و با همکاری استان‌ها برای حل این مشکل تلاش خواهیم کرد.

ترودو ادامه داد: در گفت‌وگو با وزیران، درباره اهمیت پشتیبانی از صنعت نفت هم صحبت کردیم.

وی درباره شرکت کانادا در نشست آینده اوپک پلاس گفت: ما گفت‌وگوهای خود را با جامعه جهانی از جمله اوپک ادامه می‌دهیم. ارتباط‌هایی بین اوپک و کانادا برقرار شده‌ است.

نخست وزیر کانادا تأکید کرد که برای عبور از بحرانی کنونی در زمینه سلامت و اقتصاد باید همکاری در سطح جهانی باشد.

کد خبر 301333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =