آمادگی روسیه برای کاهش تولید ۱.۶ میلیون بشکه‌ای نفت

یک منبع آگاه در وزارت انرژی روسیه از آمادگی روسیه برای کاهش روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه از تولید خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، دوبی و لندن، خبرگزاری «تاس» روسیه روز چهارشنبه (۲۰ فروردین‌ماه) در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه در وزارت انرژی روسیه از آمادگی روسیه برای کاستن روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه از تولید نفت خبر داد.

سخنگوی وزارت انرژی روسیه نیز حضور این کشور را در نشست روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) کشورهای عضو و غیرعضو حاضر در توافقنامه همکاری موسوم به اوپک پلاس تأیید کرد. روسیه هم‌اکنون روزانه حدود ۱۱ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کند.

به گزارش شانا، اوپک، روسیه و ۹ متحد دیگر آنها قرار است امروز (پنجشنبه، ۲۱ فروردین‌ماه) نشستی فوق‌العاده‌ را از طریق وبینار برگزار کنند تا درباره توافق کاهش تولید و برقراری آتش‌بس جنگ قیمتی ریاض و مسکو مذاکره کنند. خبرها حاکی است که دیگر تولیدکنندگان بزرگ جهان به جز ۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس به این نشست دعوت شده‌اند.

ائتلاف اوپک پلاس امیدوار است همکاری آمریکا، کانادا، نروژ و دیگر تولیدکنندگان را نیز برای کاهش تولید نفت جلب کند، اگرچه رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است شرکت‌های نفتی آمریکایی درگیر این مسئله نخواهند شد.

سه منبع آگاه روز دوشنبه (۱۸ فروردین‌ماه) اظهار کرده بودند که تولیدکنندگان مهم نفتی از جمله عربستان سعودی و روسیه احتمالاً تنها در صورت پیوستن ایالات متحده به این توافق، موافقت خود را برای کاهش تولید در نشست فوق‌العاده روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) اعلام خواهند کرد.

یکی از منابع گفته بود بدون ایالات متحده آمریکا هیچ توافقی رخ نمی‌دهد.
 

کد خبر 301459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =