نشست فوق‌العاده اوپک پلاس فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است

رئیس دوره‌ای اجلاس سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و وزیر انرژی و معادن الجزایر در سخنرانی افتتاحیه نهمین نشست فوق العاده اوپک پلاس اعلام کرد که امروز فرصتی برای همکاری چندجانبه، انعطاف‌پذیری و فراگیر بودن، در این اوقات دشوار است.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، محمد عرقاب، در سخنرانی افتتاحیه نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس از طریق وبینار، ضمن تاریخی خواندن این نشست، اظهار کرد: امروز فرصتی برای همکاری چندجانبه، انعطاف‌پذیری و فراگیر بودن، در این اوقات دشوار است.

وی افزود: ما با فاجعه‌ای انسانی در مقیاسی که شاید در بیش از یک قرن گذشته مشاهده نشده باشد، مواجهیم. بیماری کووید-19 که اکنون وارد مرحله همه‌گیری جهانی شده، تقریباً به همه بخش‌های کره‌ زمین رسیده است.

رئیس دوره‌ای اوپک و وزیر انرژی و معادن الجزایر تصریح کرد: افزون بر تلفات انسانی، این بحران آسیب‌های بزرگی را به اقتصاد جهانی و به بازار جهانی نفت وارد کرده است.

عرقاب گفت: تأثیر کرونا بر بازار نفت نیز بی‌سابقه است، از میان رفتن حجم بالایی از تقاضای نفت و در نتیجه نبود تعادل بین عرضه و تقاضا، این ظرفیت را دارد که سطح ذخیره جهانی را به سرعت تکمیل کند و سبب تعطیلی اجباری تولید شود؛ در زمانی که کشورهای صادرکننده نفت با این فاجعه انسانی همه‌گیر و رکود اقتصادی ناشی از آن روبه‌رو هستند، تأثیر منفی آن بر درآمد این کشورها نیز بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: اکنون در نقطه عطف بحرانی قرار داریم، جایی که نیازمند عمل است. بازار نفت در سقوطی ناپایدار است، این نشست اضطراری فرصتی برای اقدامی قاطع و فوری است.

رئیس دوره‌ای اوپک گفت: نشست امروز پیام روشنی به بازار جهانی ارسال می‌کند که ما این شرایط را جدی می‌گیریم و با پیشروی مسئولانه به سمت یافتن راه‌حل‌های سازنده و مؤثر برای برقراری تعادل در بازار جهانی نفت گام برمی‌داریم.

عرقاب تصریح کرد: امروز باید سریع و قاطعانه با همبستگی و اتحاد محکم، به نفع تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان، اقتصاد جهانی و نسل‌های آینده عمل کنیم.

کد خبر 301475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =