۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
  • کد خبر: 301539
شتاب‌بخشی به طرح‌های گازرسانی خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی از افزایش هفت برابری سرعت گازرسانی در این استان خبر داد و اظهار کرد: با گازدار شدن ۲۸۴ روستا، تعداد روستاهای گازدار به ۷۷۱ روستا معادل ۷۷ درصد خانوار روستایی زیر پوشش رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سیدمحمود هاشمی، گفت: بدون تردید، فعالیت‌های صادقانه و دلسوزانه همه همکاران در بخش‌های مختلف شرکت در سال گذشته موجب شد برنامه‌های شرکت به نحو مطلوب محقق شود. در واقع، افزون بر ارائه خدمات به مشترکان و استمرار گازرسانی در سراسر استان، با گازدار شدن ۲۸۴ روستا، تعداد روستاهای گازدار استان به ۷۷۱ روستا معادل ۷۷ درصد خانوار روستایی زیر پوشش رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه روند گازرسانی به روستاهای استان شتاب مطلوبی دارد و بررسی روند گازرسانی نشان می‌دهد سرعت گازرسانی به روستاها در سال ۹۸ نسبت به میانگین سال‌های پیش هفت برابر شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی، مطابق گزارش‌های شرکت ملی گاز ایران، سرعت گازرسانی به روستاهای استان در مقایسه با دیگر شرکت‌های گاز استانی در رتبه سوم کشوری قرار دارد که حاکی از عملکرد برجسته گاز این استان در حوزه گازرسانی به روستاهاست.

هاشمی تصریح کرد: به موازات خدمات‌رسانی پارسال در بخش‌های شهری و روستایی، گازرسانی به واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی نیز با جدیت در برنامه شرکت قرار داشت، به نحوی که ۴۵۰ واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی به شبکه گاز طبیعی متصل شد و تعداد صنایع گازدار استان به  ۱۴۴۰ واحد افزایش یافت تا سال ۹۸ به عنوان سالی پرافتخار در کارنامه عملکرد شرکت گاز استان خراسان جنوبی ثبت شود.

وی افزود: پارسال از تعداد ۱۸۶۰۰ انشعاب نصب‌شده در استان،  ۲۱۰۰ انشعاب در شهرها و حدود ۱۶۵۰۰ انشعاب در روستاهای استان نصب و همچنین ۲۰۷۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سال گذشته در سطح استان اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی با اشاره به سهم ۴۵ درصدی مصرف گاز طبیعی در بخش نیروگاهی نسبت به مصرف کل استان در سال ۹۸، اظهار کرد: بخش نیروگاهی استان در این مدت با مصرف ۶۷۳ میلیون مترمکعب، بیشترین مصرف را داشت و پس از آن بخش‌های خانگی، تجاری و عمومی با مصرف ۴۹۹ میلیون مترمکعب، ۳۳ درصد مصرف را به خود اختصاص دادند؛ بخش‌های صنعتی، سیمان و حمل‌ونقل نیز در مجموع ۲۲ درصد گاز طبیعی استان را در سال ۹۸ مصرف کردند.

کد خبر 301539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =