هشدار سناتورهای آمریکایی به عربستان برای کاهش تولید نفت

سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی مقام‌های عربستان سعودی را برای کاهش تولید نفت زیر فشار گذاشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، دن سالیوان و کوین کرمر، سناتورهای جمهوریخواه ایالت‌های نفتی آمریکا که به‌تازگی لایحه‌ای برای خروج سربازان آمریکایی و سامانه‌های دفاعی از عربستان در صورت کاهش ندادن تولید نفت این کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ارائه دادند، روز شنبه (۲۳ فروردین‌ماه) اعلام کردند در گفت‌وگوی تلفنی با سه مقام سعودی، خواستار روند کاهش تولید نفت خام این کشور شده‌اند.

در این تماس تقریباً دو ساعته ۱۱ سناتور جمهوریخواه حضور داشتند، از جمله بیل کاسیدی، که هفته گذشته لایحه‌ای را برای خروج نیروهای آمریکایی در ۳۰ روز، یک ماه سریع‌تر از لایحه پیشین ارائه داد.

دن سالیوان، سناتور ایالت آلاسکا، از مشارکت عربستان سعودی در توافق کاهش تولید روزانه 10 میلیون بشکه‌ای تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک موسوم  اوپک پلاس استقبال کرد، اما گفت: ما به دنبال عمل هستیم و نه حرف.

وی افزود: سعودی‌ها برای کاهش قابل توجه تولید نفت باید اقدام‌های پایدار و مشخصی انجام دهند و باید به‌زودی دست به کار شوند.

کوین کرمر، سناتور داکوتای شمالی اظهار کرد: اقدام عربستان سعودی برای افزایش تولید هم‌زمان با همه‌گیری ویروس کرونا غیرقابل توجیه بود و فراموش نخواهد شد.

به گزارش شانا، توافق کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای برای ماه‌های مه و ژوئن امسال که در نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک توسط ۲۲ عضو  ائتلاف اوپک پلاس امضا شده مشروط به پذیرش مکزیک است، از این رو تلاش‌ها برای پیوستن این کشور آمریکای شمالی به توافق یادشده همچنان ادامه دارد.

کد خبر 301553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =