کانادا از اقدام هماهنگ برای کاهش مازاد عرضه بازار نفت حمایت می‌کند

نخست‌وزیر کانادا اعلام کرد که این کشور از اقدام هماهنگ برای کاهش مازاد عرضه بازار نفت حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اوتاوا، جاستین ترودو، روز (جمعه، ۲۲ فروردین‌ماه) گفت که تلاش‌ها برای کاستن از مازاد عرضه موجود در بازارهای جهانی نفت خام باید با رویکرد و اقدامی هماهنگ انجام شود.

نخست‌وزیر کانادا به مشارکت شرکت‌های تولیدکننده نفت کانادا در کاهش تولید نفت برای کمک به بحران بازارهای جهانی نفت خام اشاره‌ای نکرد.

به گزارش شانا، سیموس اُورِگان، روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) پس از تماس تلفنی با دن برویلت، وزیر انرژی ایالات متحده اعلام کرد که کانادا و ایالات متحده در نشست فوق‌العاده روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) وزیران نفت و انرژی ۲۰ قدرت صنعتی جهان تلاش می‌کنند ثبات به بازار نفت بازگردد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بی‌ثباتی قیمت نفت به کارگران صنعت نفت کانادا و خانواده‌های آنها آسیب می‌رساند.

یک مقام کانادایی تصریح کرد که مکزیک در این تماس تلفنی شرکت نکرد.

اوپک، روسیه و دیگر متحدانش روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) برای مجموع کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی برای یک بازه زمانی اولیه به‌مدت دو ماه که پایان این بازه ۳۰ ژوئن امسال خواهد بود، سپس برای کاهش عرضه روزانه ۸ میلیون بشکه در یک بازه زمانی ۶ ماهه از یکم ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ و  سرانجام کاهش عرضه روزانه ۶ میلیون بشکه در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ به‌مدت ۱۶ ماه، توافق کردند.

کد خبر 301610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =