تداوم رایزنی‌ها برای الحاق مکزیک به توافق کاهش تولید

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که تلاش‌ها به‌منظور مجاب کردن مکزیک برای ملحق شدن به توافق کاهش تولید ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف ساعاتی پیش (شنبه، ۲۳ فروردین‌ماه) اعلام کرد که تلاش‌ها برای متقاعد کردن مکزیک به‌منظور پیوستن به توافق کاهش تولید کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (اوپک پلاس) همچنان ادامه دارد و مذاکره‌کنندگان در حال بررسی این موضوع هستند.

وی افزود: ما صمیمانه امیدواریم اجماع بر سر توافق کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه‌ای اوپک و غیراوپک برای ماه‌های مه و ژوئن را که به امضای ۲۲ کشور عضو ائتلاف اوپک پلاس رسیده را رسمی و نهایی کنند.

اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در نشست روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه)  از طریق وبینار بر سر کاهش تولید روزانه ۱۰ میلیون بشکه در ماه‌های مه و ژوئن ۲۰۲۰ توافق کردند.

همه تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک حاضر در توافق‌نامه همکاری (۲۲ کشور) به استثنای مکزیک در نشست فوق‌العاده بیش از ۱۰ ساعته وزیران نفت و انرژی اوپک درباره موارد یادشده به توافق رسیدند، در نتیجه این توافق مشروط به رضایت مکزیک است.

یک روز پس از نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس در روز پنجشنبه (۲۱ فروردین‌ماه) که بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامید، وزیران نفت و انرژی G۲۰ نیز روز جمعه (۲۲ فروردین‌ماه) در نشستی فوق‌العاده از طریق وبینار شرکت کردند و در پایان بدون اشاره به رقمی خاص برای کاهش تولید، بر استفاده از همه ابزارهای سیاسی موجود برای حفظ ثبات بازار تأکید کردند.

کد خبر 301620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =