شتاب بخشی به اجرای خط لوله گاز ایرانشهر - چابهار - کنارک

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز اظهار کرد: اجرای خطوط انتقال گاز سیستان و بلوچستان، یکی از زیرساخت‌های اساسی برای انتقال گاز در کشور به شمار می‌رود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، بهرام صلواتی گفت: اجرای پروژه‌های گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان براساس برنامه‌های تعریف‌شده این شرکت و با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و توان شرکت‌های ایرانی، افزون بر تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه اشتغال‌زایی نیروهای داخلی را نیز فراهم کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌های تعریف‌شده از سوی شرکت ملی گاز ایران، خط انتقال گاز زاهدان - دوراهی دشتک - زابل، به طول ۲۱۸ کیلومتر، خط انتقال گاز ایرانشهر - چابهار - کنارک به طول ۳۲۶ کیلومتر، خط انتقال گاز ایرانشهر - پالیزان - خاش به طول ۱۴۶ کیلومتر و خط انتقال خاش - میرجاوه به طول ۱۰۹ کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های عملیاتی گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به اجرای خط لوله ایرانشهر - چابهار - کنارک، این پروژه به چهار قطعه تقسیم و هر قطعه جداگانه پیمان‌سپاری شده و در حال انجام است، افزود: این در حالی است که ۲۰۱ کیلومتر از این خط لوله به قطر ۵۶ اینچ و ۱۲۵ کیلومتر دیگر در قطرهای ۱۶ تا ۴۲ اینچ است.

به گفته صلواتی، با اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های اجرای خطوط انتقال گاز، خوراک پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و بخش خانگی این استان با گاز طبیعی تأمین خواهد شد.

وی اظهار کرد: اجرای عملیات پروژه‌های خطوط انتقال گاز بین شهری (فشار قوی) مطابق استانداردهای مشخص شده توسط شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

 مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در پایان گفت: تمامی موارد طراحی، حفر کانال و عبور از تقاطع‌ها و موانع، تأمین تجهیزات، جوشکاری، عایق‌کاری، ریسه کردن، لوله‌گذاری، نصب شیرآلات و اتصالات، سیستم حفاظت از زنگ، عملیات ساختمانی و آزمایش خطوط انتقال گاز در اجرای پروژه‌ها توسط مشاوران، پیمانکاران و سازندگان داخلی انجام می‌شود که نشان‌دهنده دانش فنی و تعهد و تخصص دست‌اندرکاران صنعت گاز در ایران اسلامی است.

کد خبر 301636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =