ایستگاه تقلیل فشار گاز واشیان در پلدختر راه‌اندازی شد

سرپرست شرکت گاز استان لرستان از راه‌اندازی ایستگاه CGS واشیان شهر پلدختر با هدف تامین جریان گاز ایمن و پایدار در این شهر خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، کرم گودرزی گفت: در راستای مقاوم‌سازی شبکه‌های گاز در مقابل بحران، ایجاد زیرساخت‌های لازم  برای جلوگیری از افت فشار گاز و ارائه خدمات ایمن و مستمر به شهروندان شهر پلدختر، این شرکت اقدام به راه‌اندازی ایستگاه تقلیل فشار واشیان کرد.

وی با اشاره به سیل سال گذشته شهرستان پلدختر افزود: خطوط پیشین تغذیه گاز شهر پلدختر در حاشیه رودخانه کشکان  واقع شده بود، از این رو، به‌منظور حذف نقاط حادثه‌خیز و کاهش آسیب‌های احتمالی، طراحی و ساخت ایستگاه واشیان در دستور کار قرار گرفت و با جابه‌جایی خطوط تغذیه، گاز این شهر و روستاهای تابع هم‌اکنون از خط لوله صادراتی ششم سراسری تأمین می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان لرستان اعتبار هزینه‌شده برای ساخت و اتمام محوطه این ایستگاه را ۲۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برای راه‌اندازی ایستگاه واشیان بیش از ۱۵۰۰ متر خط انتقال و ۲۵ متر خط تغذیه ۱۶ اینچ اجرا شده است.

گودرزی اظهار کرد: ایستگاه تقلیل فشار گاز واشیان ۵۰۰۰۰ هزار مترمکعب در ساعت ظرفیت دارد و  همه مراحل طراحی، نصب و راه‌اندازی آن در مدت زمان هشت ماه اجرایی شد.

وی همچنین تصریح کرد: به‌منظور کاهش هزینه‌ها و همچنین وجود محدودیت‌ها در تأمین برخی قطعات، اجرای این ایستگاه با استفاده از تجهیزات ایستگاه قبلی شهر پلدختر انجام و باعث صرفه‌جویی ۲۰ میلیارد ریالی از منابع شرکت شده است.

گاز شهر پلدختر پس از سیل پارسال توسط یک ایستگاه تقلیل فشار موقت با ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب در ساعت تأمین می‌شد که راه‌اندازی ایستگاه واشیان، ضمن افزایش ظرفیت ایستگاه به میزان ۳۰ هزار مترمکعب در ساعت، موجب ارتقای ضریب اطمینان از ایمنی و پایداری جریان گاز  شهر پلدختر، روستاهای تابع، تلمبه‌خانه‌ها و دیگر صنایع این شهر شده است.

کد خبر 301660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =