۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
  • کد خبر: 301672
قطعات چاه‌های تولیدی سکوهای نصر و ایلام تعمیر شد

قطعات چاه‌های تولیدی سکوهای نصر و ایلام با تلاش کارکنان واحد خدمات فنی چاه‌های منطقه سیری شرکت نفت فلات قاره ایران تعمیر اساسی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، واحد خدمات فنی چاه‌های این شرکت در راستای تعمیر و بازسازی شیرآلات و قطعات اساسی چاه‌های تولیدی و تزریقی موجود در سکوهای بهره‌برداری، با استفاده از وسایل و امکانات موجود و به‌کارگیری قطعات اقلام خارج از سرویس، اقدام به بازسازی چهار قطعه اساسی تجهیزات چاه‌های تولیدی سکوهای نصر و ایلام کرد.

رامین قنواتی، رئیس واحد خدمات فنی چاه‌های منطقه سیری در این زمینه گفت: همکاران این واحد، با تلاش پیگیر توانستند اقلامی را که بعضا مورد نیاز فوری سکو بود بازسازی و تعمیر اساسی کنند. این اقلام پس از آماده‌سازی برای استفاده دوباره به سکو فرستاده شد. به‌عنوان نمونه تاج چاه A4H پس از تکمیل و تعویض پمپ و موتور درون‌چاهی و فرستادن به دکل الوند روی این چاه نصب شد و در مدار تولید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این عملیات دو عدد پنل مربوط به سیستم ایمنی چاه‌های تولیدی سکوی  DPG با کارکردی ۲۲ ساله که به دلیل خرابی خارج از سرویس اعلام شده بود، همچنین یک گیت‌ولو (شیر دروازه‌ای) سایز ۴ اینچ مدل ۵۰۰۰  FMC  مربوط به تاج چاه تولیدی سکوی نصر که مدت‌ها به دلیل نبودن قطعات مورد نیاز خارج از سرویس قرار گرفته بود تعمیر اساسی شد. یک عدد چوک قابل تنظیم سرچاهی مربوط به چاه تولیدی سکوی فرعی نصر و یک عدد اکچویتور مدل BAKER/C مربوط به چاه‌های تولیدی میدان اسفند نیز با استفاده از قطعات دستگاه‌های از رده خارج موجود در منطقه تعمیر اساسی شد.

رئیس واحد خدمات فنی چاه‌های منطقه سیری افزود: این واحد همواره برای تأمین نیازهای عملیاتی چاه‌های بهره‌برداری و تزریقی، با توجه به تحریم‌های ظالمانه و عدم امکان خرید و تهیه برخی اقلام مورد نیاز، عمدتاً با خلاقیت و تلاش مضاعف همکاران، مساعدت و همیاری مسئولان منطقه و دیگر واحدها و به‌کارگیری قطعات اقلام از رده خارج و مستعمل، اقدام به بازسازی شیرآلات و دیگر اقلام مورد نیاز بخش‌های بهره‌برداری و تولید کرده و همچنین بیشترین تلاش خود را برای جلوگیری از کاهش یا توقف تولید به‌کار گرفته و خدمات لازم را ارائه داده است.

قنواتی گفت: این واحد در سه سال گذشته تاکنون حدود ۲۵ طرح پیشنهادی کاربردی در زمینه فعالیت‌های جاری واحد خدمات فنی چاه‌ها به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها، استفاده بهینه از امکانات موجود در منطقه و سکوها و نوآوری و ابداعات در ارتباط مستقیم با بهره‌برداری از چاه‌ها، به واحد نظام مشارکت منطقه سیری ارائه کرده و منتظر بررسی و اعلام نظر مسئولان در این زمینه است.

کد خبر 301672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =