گام‌های برداشته شده در نشست اوپک پلاس مثبت بود

رئیس‌جمهوری در تماس تلفنی با همتای ونزوئلایی ضمن مثبت ارزیابی کردن گام‌های برداشته شده در نشست اوپک پلاس خواستار ادامه این همکاری‌ها شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر حسن روحانی، عصر دوشنبه (۲۵ فروردین‌ماه) در تماس تلفنی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا با وی، تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا در زمینه تولید نفت علیه ایران و ونزوئلا را برخلاف قواعد بین‌المللی و اصول انسانی دانست و گفت: امپریالیسم آمریکا ویروسی خطرناک‌تر از کرونا برای جامعه بشری است. زیاده‌خواهی و زورگویی دولتمردان آمریکا، همواره ملت‌های مستقل و آزادی‌خواه مانند ایران و ونزوئلا را تحت فشار قرار داده است.

وی گام‌های برداشته شده در اجلاس اوپک پلاس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید همچنان برای کاهش تولید نفت و بازگشت قیمت‌ها به روندی متعادل با هم همکاری داشته باشیم.

رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه همکاری‌های دو کشور باید با قوت ادامه داشته و مسئولان ایران و ونزوئلا در این باره تلاش کنند تا دو دولت بتوانند در این شرایط به هم کمک کنند، تصریح کرد: توسعه همکاری‌ها و روابط دو کشور بدون شک به نفع دو ملت بزرگ ایران و ونزوئلا خواهد بود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز با اشاره به اجلاس اوپک پلاس و ابراز امیدواری از اجرای توافق‌های این اجلاس برای رسیدن به ثبات در بازار جهانی نفت، گفت: آمریکا باوجود تلاش‌های گسترده برای جلوگیری از روند پیشرفت کشورهای آزادی‌خواه نتوانسته موفقیتی به‌دست آورد.

کد خبر 301677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =