۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
  • کد خبر: 301805
لزوم حمایت از صنعت پتروشیمی با هدف کاهش خام‌فروشی

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر لزوم حمایت از صنایع مختلف پتروشیمی گفت: این بخش بیشترین ارزش‌ افزوده را برای کشور به همراه دارد و کاهش خام‌فروشی به‌عنوان راهبرد ملی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کارکردهای اثربخش خود در اقتصاد و صنعت کشور نیازمند حمایت برای تکمیل زنجیره ارزش با هدف تولید محصولات نهایی است، اظهار کرد: یکی از کارهای ضروری در شرایط امروز کشور، جلوگیری از خام‌فروشی و تبدیل آن به محصولات مختلف است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با عزمی ملی باید خام‌فروشی در صنعت نفت به حداقل برسد و بدون تردید توسعه روزافزون صنعت پتروشیمی کمک بزرگی به افزایش صادرات غیرنفتی است، زیرا این محصولات باوجود شرایط تحریمی بازار خوبی در منطقه و جهان دارند.

وی تصریح کرد: عرضه محصولات پتروشیمی در کنار درآمدهای ارزی، اشتغال‌آفرینی نیز به همراه دارد. صنعت پتروشیمی یکی از صنایعی است که از خام‌فروشی منابع جلوگیری می‌کند و بیشترین ارزش‌ افزوده را برای کشور به همراه داشته است، همچنین توسعه این صنعت، صنایع بزرگ دیگری را نیز فعال می‌کند.

وکیلی عنوان کرد: امروز صنعت پتروشیمی در بسیاری از جنبه‌ها خودکفا شده، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ایران از توان بالایی در ساخت تجهیزات صنعت پتروشیمی برخوردار است که باید با استفاده از روش‌های مختلف از سازندگان داخلی حمایت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت پتروشیمی برای توسعه هرچه بیشتر در شرایط تحریمی به منابع مالی نیازمند است، از این رو باید تلاش کنیم با استفاده از روش‌های مختلف، نگاه توسعه‌ای به این صنعت پراهمیت و پرسود فراموش نشود.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، روز جمعه (۲۹ فروردین‌ماه) در گفت‌وگو با بیژن زنگنه، وزیر نفت اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های اقتصادی دولت در یک سال اخیر و تحقق پیشبرد این برنامه‌ها بدون اتکای بودجه کشور به درآمدهای نفتی که برای نخستین بار در تاریخ کشور تجربه شد، این فرصت بسیار مغتنم فراهم شده است تا بتوانیم هر چه بیشتر از خام فروشی نفت نیز فاصله بگیریم.

وی با اشاره به نوسان‌های شدید در بازار جهانی نفت و کاهش قیمت آن، گفت: شتاب دادن به برنامه‌های تدوین شده این وزارتخانه برای برای افزایش تولید فرآورده‌های نفتی و جلوگیری از خام‌فروشی، می‌تواند آسیب نوسان‌های شدید بازار جهانی و کاهش قیمت نفت را بر اقتصاد به حداقل ممکن برساند.

کد خبر 301805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =