۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
  • کد خبر: 301900
تقاضای سوخت جت برای سال‌ها کم باقی می‌ماند

خطوط هوایی سراسر جهان به دلیل احتمال تداوم پایین بودن سطح تقاضا در سال‌های پیش‌رو باید برای دورانی سخت آماده شوند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن/ پاریس/ سنگاپور، خلاصی شرایط ضعیف تقاضا برای پرواز و سوخت جت به دلیل آثار شیوع ویروس کرونا احتمال دارد سال‌ها طول بکشد، این در حالی است که تلاش برای بقای خطوط هوایی در بدترین دوران خود که ناشی از تغییرهای احتمالی در عادت‌های گردشگران و مسافران تجاری است، احتمالاً به طول می‌انجامد.

در میان انواع سوخت‌، تقاضای سوخت جت بیشترین آسیب را دیده‌ است و بزرگان این صنعت هشدار داده‌اند سال‌ها طول خواهد کشید تا تقاضای برای صنعت هواپیمایی به سطح ۲۰۱۹ بازگردد.

پر ماگنوس نیسوین، تحلیلگر ارشد موسسه ریستاد انرژی در این باره گفت: مصرف سوخت جت برای مدت زمان بیشتری تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و شاید حتی سال آینده نیز بهبود نیابد، زیرا مسافران همچنان نگران گذراندن تعطیلات در مناطق دورتر خواهند بود و مشاغل به نشست‌های آنلاین عادت می‌کنند.

رابرت استالارد، تحلیلگر شرکت تحقیقاتی ورتیکال در این باره گفت: تقریباً پنج سال طول می‌کشد تا ناوگان هواپیمایی فعال به جایی که در پایان سال ۲۰۱۹ بود، بازگردد. 

وی افزود: به همان اندازه‌ای که تقاضای سوخت اهمیت دارد، بسیاری از خطوط هوایی قصد دارند از این بحران برای سرعت بخشیدن به از رده خارج کردن هواپیماهای فرسوده و پرمصرف خود استفاده کنند.

تحلیلگر شرکت تحقیقاتی ورتیکال اظهار کرد: قیمت پایین نفت، به معنای افزایش انگیزه برای سرمایه‌گذاری در تجهیزات جدید و گران‌قیمت است.

کد خبر 301900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =