سال ۲۰۱۹ دوره اوج تقاضای نفت نام می‌گیرد

مؤسسه مشاوره انرژی دی‌ان‌وی اعلام کرد که احتمالا اوج و به دنبال آن افول تقاضای جهانی نفت و انتشار دی‌اکسید کربن در سال ۲۰۱۹ رخ داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت مشاوره انرژی دی‌ان‌وی (DNV) امروز (چهارشنبه، ۱۱ تیرماه) اعلام کرد که تاثیر ماندگار همه‌گیری ویروس کرونا به گونه‌ای است که احتمالاً سال ۲۰۱۹ دوران اوج و به دنبال آن افول تقاضای جهانی نفت و انتشار دی‌اکسید کربن رقم بخورد.

این مؤسسه نروژی که در زمینه مدیریت ریسک و فناوری به شرکت‌های نفتی و شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر مشاوره می‌دهد، اعلام کرد: مصرف جهانی انرژی در سال ۲۰۵۰ به دلیل تأثیر بیماری همه‌گیر کرونا ۸ درصد کمتر از برآورد پیشین خواهد بود.

دی‌ان‌وی در بیانیه‌ای درباره تحقیقات خود درباره تأثیر کرونا بر تقاضای نفت و تولید گازهای گلخانه‌ای اظهار کرد: تحولات رفتاری پایدار مردم در زمینه سفر، رفت‌وآمد و عادت‌های کاری سبب کاهش مصرف انرژی و کاهش تقاضای سوخت‌های فسیلی در بخش حمل‌ونقل و همچنین تولید آهن و فولاد می‌شود

سوره الویک، مدیر بخش چشم‌انداز انتقال انرژی این مؤسسه گفت: در حالی که انتظار داریم تقاضای نفت سال آینده بهبود یابد، فکر می‌کنیم که احتمالاً هرگز به سطح سال ۲۰۱۹ نرسد.

این مؤسسه پیش از این برآورد کرده بود که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۲ به اوج می‌رسد.

به نظر می‌رسد انرژی‌های تجدیدپذیر از این بحران سود می‌برد، زیرا وقتی تقاضای کلی انرژی کاهش می‌یابد، منابع انرژی ارزان‌تر مانند باد و خورشید به سوخت‌های فسیلی ترجیح داده می‌شوند.

در حالی که مقدار انتشار جهانی دی‌اکسیدکربن نیز به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ به اوج و در پی آن افول خود رسیده است، شیب کاهشی که انتظار می‌رود در آینده اتفاق بیفتد به اندازه‌ای نخواهد بود که به تحقق اهداف‌ توافقنامه اقلیمی پاریس منجر شود، بنابراین لازم است اقدام‌های دیگری مانند جلوگیری از انتشار و ذخیره کربن (CCS) و استفاده بیشتر از هیدروژن انجام شود.

الویک گفت: ویروس کرونا نشان داد تغییرات رفتاری امکان‌پذیر است و می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم تا تغییری ایجاد کنیم که برای آب و هوا مفید باشد.

کد خبر 304488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =