رشد تقاضا برای فرآورده‌های نفتی هرگز به سطح پیش از کرونا نمی‌رسد

بانک سیتی‌ پیش‌بینی می‌کند که رشد تقاضا برای فرآورده‌های نفتی هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک آمریکایی سیتی با بیان اینکه فرآورده‌های نفتی هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا نمی‌رسد، اعلام کرد که قیمت نفت احتمالاً در طولانی مدت در بازه قیمتی ۴۵ تا ۶۰ دلار برای هر بشکه در نوسان خواهد بود.

تقاضای جهانی نفت خام امسال به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا به‌شدت کاهش یافت.

این بانک آمریکایی روز چهارشنبه (۱۱ تیرماه) طی یادداشتی اعلام کرد: نه تنها جهان بیش از دو سال از رشد تقاضای نفت را از دست داده است، بلکه قابلیت انعطاف‌پذیری تقاضای فرآورده‌های نفتی با توجه به تولید ناخالص داخلی جهانی نیز یک پله افت خواهد کرد.

تقاضای سوخت جت بعید است که پیش از سال ۲۰۲۳ به سطح ۲۰۱۹ برسد، زیرا تغییر عادت‌های کاری از جمله ارتباط از راه دور و مقررات زیست محیطی برای کاهش تولید کربن و دیگر گازهای گلخانه‌ای سبب کاهش تقاضا برای سوخت جت و بنزین خواهد شد.

این بانک اعلام کرد: در کوتاه‌مدت، کاهش عمیق تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» و دیگر تولیدکنندگان عمده جهان به همراه کاهش‌ هزینه‌های سرمایه‌گذاری اخیر و به تأخیر افتادن پروژه‌ها می‌تواند سبب کاهش کوتاه مدت عرضه شود.

تحلیلگران این بانک افزودند: قیمت نفت در بازارهای نفتی در میان‌مدت و با عرضه کافی حدود ۴۵ دلار برای هر بشکه باقی خواهد ماند و با قیمت ۵۰ دلار برای هر بشکه ممکن است با مازاد عرضه روبه‌رو شوند.

بانک سیتی اعلام کرد: به اعتقاد ما، انتظار قیمت ۱۰۰ دلار  برای هر بشکه تخیلی بیش نیست و هرگز اتفاق نمی‌افتد و حتی اگر قیمت نفت به ۷۰ دلار برای هر بشکه برسد کوتاه‌مدت خواهد بود.

کد خبر 304541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =