۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
  • کد خبر: 307035
بیکرهیوز به دنبال آینده‌ای با انرژی کم‌کربن

پایین ماندن قیمت‌های جهانی نفت خام سبب شده است بیکرهیوز به فکر اجرای طرح‌های انرژی کم‌کربن بیفتد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لورنزو سیمونلی، مدیرعامل بیکرهیوز روز سه‌شنبه (۱۸ شهریورماه) گفت: این شرکت در حال بررسی مشتریانی است که برای انتقال به آینده‌ای کم‌کربن آماده می‌شوند و قصد دارد جای پای خود را فراتر از ارائه خدمات میدان‌های نفت و گاز، تقویت کند.

وی در کنفرانس مدیران انرژی بارکلی با تأکید بیشتر بر انتقال انرژی و فناوری مورد نیاز برای حرکت به سوی انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: این شرکت به کم کردن خدمات و تجهیزات میدان‌های نفتی خود ادامه خواهد داد، این شرکت پیش از این نیز بعضی از دارایی‌های مربوط به میدان‌های نفتی را واگذار کرده است.

این تغییر راهبردی در حالی انجام می‌شود که مشتریان بیشتری متعهد به استفاده کمتر از کربن می‌شوند و رشد انرژی‌های تجدیدپذیری مانند باد و خورشید سرعت می‌گیرد.

بیکرهیوز اعلام کرد که در نظر دارد تا سال ۲۰۵۰ میلادی مقدار انتشار کربن خالص خود را به صفر برساند.

بیکرهیوز در حال تطبیق خود با کاهش سرعت تقاضای نفت است، زیرا همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ قیمتی کوتاه مدت سبب شد بزرگ‌ترین مشتریان این شرکت تهیه تجهیزات را متوقف کنند، از سرعت پروژه‌های جدید نفت و گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) خود بکاهند و کارکنانشان را کاهش دهند.

نفت خام برنت روز سه‌شنبه (۱۸ شهریورماه) زیر ۴۰ دلار برای هر بشکه معامله شد که پایین‌تر از هزینه سرسام‌آور بسیاری از پروژه‌های جدید است.

کد خبر 307035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =