شل به‌منظور حرکت به سوی انتقال انرژی هزینه‌هایش را کاهش می‌دهد

شل به منظور حرکت به سوی انتقال انرژی در حال تدوین برنامه‌ای برای کاهش اساسی هزینه‌هاست. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، برخی منابع اعلام کردند که شرکت انگلیسی - هلندی شل به دنبال راهی برای کاهش ۴۰ درصدی هزینه تولید نفت و گاز خود و پس‌انداز نقدینگی است تا بتواند تجارت خود را اصلاح کند و تمرکز بیشتری بر بازار انرژی‌های تجدیدپذیر و برق داشته باشد.

برنامه جدید کاهش هزینه شل که انتظار می‌رود در سال جاری میلادی به اتمام برسد، بر سه بخش عمده این شرکت تأثیر می‌گذارد و هر پس‌اندازی به هدف ۴ میلیارد دلاری که در پی بحران کرونا تعیین شده است، اضافه خواهد شد.

کاهش هزینه‌ها برای برنامه‌های شل در جهت انتقال به بخش برق و انرژی‌های تجدیدپذیر که حاشیه سود نسبتاً کمی دارند بسیار حیاتی است. احتمال دارد رقابت با شرکت‌های تأسیساتی و شرکت‌های نفتی رقیب از جمله بی‌پی و توتال که همگی هم‌زمان با سبز شدن اقتصادهای جهان، به دنبال گرفتن سهم بازار  هستند، شدت بگیرد.

یک منبع ارشد شل که خواست نامش فاش نشود، در این باره گفت: ما یک مدل عالی داشتیم، اما آیا این مدل برای آینده مناسب است؟ تفاوت‌هایی ایجاد خواهد شد، این مسئله مربوط به ساختار نیست، بلکه مربوط به فرهنگ و نوع شرکتی است که می‌خواهیم باشیم.  

سال گذشته، هزینه‌های عملیاتی شل به ۳۸ میلیارد دلار و هزینه‌های سرمایه‌گذاری آن به ۲۴ میلیارد دلار رسید.

دو منبع آگاه از این برنامه اعلام کردند که شل در حال بررسی روش‌های کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه‌های تولید نفت و گاز از طریق کاهش هزینه‌های عملیاتی و سرمایه‌های پروژه‌های جدید است. بخش نفت و گاز بزرگ‌ترین بخش بالادستی این شرکت محسوب می‌شود.

کد خبر 307512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =