گلدمن ساکس: بازار نفت با نوسان‌های بیشتری روبه‌رو می‌شود

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که پیش از ثبات مجدد سخت قیمت نفت، شاهد نوسان بیشتر قیمت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تحلیلگران بانک آمریکایی گلدمن ساکس پیش‌بینی کردند بازار نفت طی هفته‌های آینده مجبور به یافتن راهی برای ثبات خواهد بود زیرا شتاب در بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام، کاهش قابل توجه تولید و افزایش قیمت این کالای راهبردی را در پی خواهد داشت.

این بانک آمریکایی در یادداشتی پس از اتفاق نادر دیروز در معاملات بازار بورس نیویورک برای قیمت شاخص نفت دبلیوتی‌آی تحویلی در ماه مه که برای ساعاتی منفی شده بود، اعلام کرد: نوسان‌های قیمت نفت در هفته‌های آینده بسیار زیاد خواهد بود. 

براساس برآوردهای گلدمن ساکس، در حالی که تغییر قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی برای تحویل در ماه ژوئن در روز دوشنبه چندان زیاد نبود، ذخیره‌سازی بیشتر و خروج سرمایه‌گذاران خرد از بازار، سبب افزایش فشار نزولی بر این قرارداد می‌شود.

تحلیلگرانی از جمله دیمین کوروالین روز دوشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) طی یادداشتی نوشتند: با تکمیل شدن سطح ذخیره‌سازی‌ها، برای برقراری ثبات در بازار به‌زودی تولید باید به‌طور قابل توجهی کاهش یابد و این شرایط زمینه‌ساز افزایش قیمت خواهد بود.

به گفته این تحلیلگران، این تورم ظرف چند هفته و نه چند ماه رخ خواهد داد، زیرا احتمال می‌رود بازار پیش از ماه ژوئن مجبور به برقراری تعادل شود.

کد خبر 302012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =