شعار جهش تولید در تأمین انرژی برای کردستان قابل تحقق است

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه زمینه استفاده صنایع از انرژی با پایداری مداوم فراهم شده است، اظهار کرد: تحقق جهش تولید در سال ۹۹ در بخش تأمین انرژی برای استان کردستان قابل دسترسی است. 

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۸ به نام سال رونق تولید، برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج برنامه‌ریزی شده است.

وی به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گازرسانی و تأمین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی افزون بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و سبب ارتقای شاخص‌های رفاه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان همچنین درباره تعداد صنایع مشمول مصوبه شورای اقتصاد اظهار کرد: تعداد صنایعی که مطابق مصوبه شورای اقتصاد در استان کردستان توسط کمیته مرتبط شناسایی شده یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی است.

‎فعله‌گری یادآور شد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد پیش از مصوبه در سال ۹۵ تعداد ۹۹ واحد، سال ۹۵ تعداد ۳۰ واحد، در سال ۹۶ تعداد ۸۳ واحد و در سال ۹۷ تعداد واحدهای صنعتی گازدار شده ۹۴ واحد بوده که سالانه جایگزین ۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

وی گفت: برای سال ۹۸ برای گازرسانی به ۲۱۵ واحد صنعتی برنامه‌ریزی انجام شده بود که تا پایان سال به ۲۲۱ واحد صنعتی گازرسانی شد و بیشتر از میزان پیش‌بینی بود، همچنین برای گازرسانی به ۲۲۱ واحد صنعتی گازرسانی در سال گذشته ۱۴۰ کیلومتر شبکه‌گذاری شده و استفاده ۳۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان درباره اهداف گازرسانی به صنایع در سال ۹۹ که به‌عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: با توجه به فراهم شدن بستر مناسب و گسترش شبکه‌های گازرسانی در سراسر استان کردستان، زمینه استفاده صنایع از انرژی با پایداری مداوم فراهم شده و تحقق جهش تولید در سال ۹۹ در قسمت تأمین انرژی برای استان کردستان قابل دسترسی است. 

کد خبر 302039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =