۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
  • کد خبر: 302116
آنگولا: کاهش تولید نفت اوپک پلاس کافی نیست

وزیر منابع معدنی و نفت آنگولا اعلام کرد که کاهش تولید توافق‌شده کشورهای عضو و غیرعضو اوپک کافی نیست و اقدام‌های جدیدی باید در نظر گرفته شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، جیامانچینو پدرو آزودو روز جمعه (پنجم، اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که آنگولا کاهش تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، متحدانش و دیگر تولیدکنندگان بزرگ را برای برقراری تعادل در بازارهای جهانی کافی نمی‌داند. 

وی گفت: با وجود اقدام‌های تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک، تولیدکنندگان نفت دیگر هم باید آگاه باشند که ممکن است از آنها خواسته شود اقدام‌های جدی‌تری درنظر گیرند.

وزیر منابع معدنی و نفت آنگولا با اشاره به توانایی محدود مصرف‌کنندگان جهانی نفت برای ذخیره‌سازی نفت مازاد خود که به دلیل محدودیت‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا صورت گرفته، اظهار کرد: به دلیل نبود ظرفیت ذخیره‌سازی، ادامه تولید غیرموجه است.

در میان کاهش بی‌سابقه تولیدکنندگان اصلی نفت، آنگولا متعهد شد تقریباً یک‌چهارم تولید خود را از ابتدای اکتبر ۲۰۱۸ کاهش دهد.

تولید ماه مارس این کشور ۱.۳۹ میلیون بشکه در روز بود و آنگولا مؤظف است از ماه مه تولید خود را به ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز برساند.

طبق برنامه اولیه صادرات نفت ماه ژوئن، آنگولا قرار است محموله نفت خام بیشتری را نسبت به ماه پیش ارسال کند، اما معامله‌گران می‌گویند این برنامه هنوز نهایی نشده است.

آنگولا از کاهش قیمت نفت در هفته‌های اخیر آسیب بسیاری دیده‌ است.

آزودو افزود: خطر عقب افتادن این کشور از کشورهایی با ذخایر نفتی در دسترس‌تر و زیرساخت‌های بهتر وجود دارد و صنعت آنگولا در معرض خطر تضاد منافع، کمبود سرمایه‌گذاری و مدیریت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مجلس آنگولا در حال بررسی لایحه‌هایی برای کاهش مالیات بر سرمایه‌گذاری و اکتشاف نفت است، افزود: اقدام‌های فوری برای بهبود وضع سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

کد خبر 302116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =