تأمین ۹۰ درصد کالاهای پروژه احداث مخازن جاسک از داخل

مجری پروژه احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام در طرح ملی انتقال نفت خام گوره - جاسک گفت: بیش از ۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز این پروژه از داخل کشور تامین می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، عبدالله احمدی گفت: تاکنون نزدیک به ۵۰ درصد کالاها و تجهیزات مورد نیاز این پروژه سفارش‌گذاری شده و مابقی نیز تا دو ماه آینده تعیین تکلیف خواهد شد، همچنین طراحی و اجرای این پروژه ۱۰۰ درصد در داخل کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به واگذاری طرح احداث مخازن ذخیره نفت خام در قالب B.O.T (ساخت، بهره‌برداری و واگذاری) با مشارکت سرمایه‌گذاری امید و پترو امید آسیا اظهار کرد: پس از واگذاری این پروژه در مهرماه ۹۷ به این مشارکت ایرانی، طراحی پایه و تحکیم بستر زمین انجام شد و فعالیت‌های اجرایی آن از آذرماه ۹۸ شتاب مضاعف گرفت.

به گفته احمدی، بر اساس برنامه زمانبندی ۲ میلیون بشکه از این مخازن تا پایان سال ۱۳۹۹ و مابقی آن تا آبان سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: افزون بر احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت، احداث نیروگاه برق به ظرفیت ۱۴ مگاوات تا پایان امسال و کارخانه آب شیرین‌کن به ظرفیت ۵۵۰ مترمکعب در روز تا انتهای پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

احمدی به وضعیت اشتغال‌زایی در این پروژه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون نزدیک به ۶۰۰ نفر در محل اجرای پروژه مشغول به‌کار هستند که تا دو ماه آتی این میزان به بیش از ۲۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت و برای بیش از ۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

احداث مخازن ذخیره‌سازی نفت خام با ظرفیت ۳۰ میلیون بشکه در زمینی به مساحت ۴۶۰ هکتار در سواحل مکران؛ بخشی از برنامه‌ریزی انجام‌شده پروژه گوره - جاسک در آن منطقه است که هم‌اکنون فاز نخست احداث این مخازن به ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در ۶۵ کیلومتری غرب جاسک در دست احداث است.

کد خبر 302247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =