۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
  • کد خبر: 302304

تازه‌های نفت

نهم اردیبهشت‌ماه
تازه‌های نفت

بررسی الزامات تولید پایدار گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، اعلام آخرین وضع پیشرفت پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی، ارائه گزارش عملکرد مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی شرکت ملی حفاری ایران، اعلام رئوس فعالیت‌های شرکت نفت فلات قاره ایران در مقابله با کرونا، اعلام دستاوردها و محورهای کاری مدیریت مالی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و همچنین تشریح فعالیت‌های اخیر این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی، تازه‌های خبری شرکت ملی نفت ایران در نهم اردیبهشت‌ماه امسال است.

**شرکت ملی حفاری ایران گزارشی از عملکرد مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی خود ارائه داد که بر مبنای آن، در نتیجه تعامل کارشناسان این مدیریت با سازندگان و صنعتگران داخلی، ۴۳۷ قطعه اساسی و مختص صنعت حفاری در سال ۹۸ تولید داخل شده است و مجموع قطعات ساخت داخل از سوی این شرکت با احتساب تنوع سازندگان و تکثیر قطعه به بیش از  ۲۲ هزار و ۵۰۰ قلم رسیده. همچنین تاکنون در نتیجه همکاری با مجتمع‌های بزرگ صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان، هفت دستگاه حفاری سنگین خشکی بومی‌سازی شده که با این دکل‌ها بیش از ۱۵۰ حلقه چاه‌ نفت و گاز حفاری و تکمیل شده است. نخستین ماهنامه الکترونیکی شرکت ملی حفاری ایران نیز امروز منتشر شد.

**شانا در گزارشی، الزامات تولید پایدار گاز در شمال شرق کشور را بررسی کرده که بر اساس آن، با توجه به آغاز افت تولید در مخزن مزدوران میدان خانگیران در سال‌های آینده، توسعه میدان توس به‌عنوان ظرفیت جدید گازی می‌تواند راهگشا باشد. هم‌اکنون نیز راهکارهایی از جمله مدیریت تولید آب اضافی مخزن، استفاده از تفکیک‌گرها، انجام عملیات اصلاحی و ترمیمی چاه‌ها و... برای بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های این مخزن در دستور کار است. آخرین وضع طرح مطالعه میدان توس که از سوی پتروپارس دنبال می‌شود، حداکثر میزان تزریق و برداشت روزانه گاز از مخزن شوریجه دی، راهکارهای مقابله با افت تولید در گنبدلی و مطالعه مخزن شوریجه بی نیز در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته است.

** شانا در گفت‌وگویی، به آخرین وضع پیشرفت پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی پرداخت که بر اساس آن، شرکت نفت و گاز پارس برای بهره‌برداری کامل این پالایشگاه تا خردادماه سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کرده است و بنا دارد نخستین ردیف این پالایشگاه را تا پایان امسال عملیاتی کند.

**شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، چهار محور کاری اصلی خود در بخش مدیریت امور مالی را اعلام کرد که مشتمل بر انجام خدمات مالی فراگیر، تأمین منابع مالی فراتر از انتظار، استفاده از کارکنان متخصص و متعهد و افزایش رضایتمندی برای کلیه ذی‌نفعان است. راه‌اندازی سامانه حواله الکترونیک، تمرکز حساب حقوق کارکنان در یک بانک با هدف سرعت بخشیدن به امور و مذاکره با بانک‌ها برای تسهیل ارائه وام‌های بانکی به همکاران و بهبود ساختار عملکرد مالی نیز به عنوان برخی اقدام‌های مدیریت مالی این شرکت عنوان شده است.

**شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق از مشارکت کارکنان این شرکت در توزیع بسته‌های معیشتی میان ۲۲ روستا از دهستان‌های خانگیران و کل‌بی‌بی شهرستان سرخس خبر داد و اعلام کرد این شرکت در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در مقابله با کرونا، فعالیت‌های دیگری از جمله توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های کم‌بضاعت، توزیع ۴۰۰۰ ماسک تنفسی و ۳۵۰۰ جفت دستکش بین آنان، آموزش رعایت بهداشت فردی به اهالی، نصب بنرهای رعایت اصول بهداشتی و استقرار اکیپ تب‌سنجی و ضدعفونی و گندزدایی روستاهای مجاور را با همکاری پایگاه مقاومت بسیج قدس خانگیران برنامه‌ریزی و اجرا کرده است.

**شرکت نفت فلات قاره ایران با انتشار اینفوگرافیکی اعلام کرد برای مقابله با شیوع کرونا، فعالیت‌های خود را در قالب ۶ محور سازمان‌دهی کرده است که ایجاد محدودیت‌های حضور و تردد کارکنان، آموزش و فرهنگ‌سازی، بهداشت فردی، مواد غذایی و ابزار و تجهیزات، پیش‌بینی تدابیر لازم در مواجهه با همه‌گیری بیماری، خریداری اقلام مورد نیاز، انجام منظم تست‌های غربالگری و تب‌سنجی در این محورها جای می‌گیرد.

کد خبر 302304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =