مراحل نصب جکت سکوی فاز ۱۱B پارس جنوبی اواخر بهار ۹۹ پایان می‌یابد

سرپرست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی اعلام کرد که مراحل نصب جکت سکوی فاز ۱۱B پارس جنوبی پایان خردادماه تکمیل می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، رسول فلاح‌نژاد امروز (پنجشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) هم‌زمان با آغاز عملیات بارگیری جکت سرچاهی سکوی SPD۱۱B از یارد شرکت نفت سازه قشم NSQ گفت: با تلاش همه عوامل اجرایی و مدیریتی در سمت پیمانکار و کارفرما، جکت سرچاهی SPD11B و متعلقات مربوط به آن روی بارج حامل LB90 قرار می‌گیرد.

وی درباره مشخصات فنی این سازه گفت: جکت سرچاهی سکوی SPD11B به همراه متعلقات دو هزار و ۲۰۰ تن وزن دارد که عملیات بارگیری آن به روش PUSH-PULL انجام شد.

فلاح‌نژاد ارتفاع این سازه دریایی را ۷۶ متر اعلام کرد که در عمق آب حدود ۷۱ متری در موقعیت مخزنی بلوک B فاز ۱۱ پارس جنوبی در خلیج فارس به روش به آب‌اندازی، نصب خواهد شد.

به گفته مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز پارس، جکت سرچاهی سکوی SPD11B یکی از دو جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی است که پس از نصب، امکان حفاری ۱۲ حلقه چاه تولیدی را در موقعیت نخستین عرشه گازی این طرح در مرز مشترک ایران و قطر در آب‌های خلیج فارس فراهم می‌کند.

وی اعلام کرد: پس از عملیات مهاربندی و انتقال این سازه به موقعیت گازی فاز ۱۱ پارس جنوبی، نصب جکت SPD11B توسط شرکت صدف و با استفاده از شناور صدف ۳۰۰۰ تا پایان خردادماه امسال به اتمام خواهد رسید و موقعیت آماده آغاز حفاری می‌شود.

طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس، پس از خروج شرکت‌های توتال فرانسه و شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) به‌طور کامل به شرکت پتروپارس سپرده شده که متناسبا این بخش از کار را به شرکت صف رزموند واگذار کرده است.

هدف از اجرای این طرح، تولید ۲ میلیارد فوت‌مکعب گاز غنی، انتقال به پالایشگاه‌های موجود پارس جنوبی و استفاده از ظرفیت فرآورشی این پالایشگاه‌ها است.

کد خبر 302365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =