شمار دکل‌های حفاری آمریکا برای هفتمین هفته پیاپی کاهش یافت

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت در ایالات متحده هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ۶۰ دستگاه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شرکت‌های انرژی آمریکا برای هفتمین هفته پیاپی شمار دکل‌های حفاری نفت را کاهش دادند، زیرا تولیدکنندگان عمده این کشور، تولید نفت شیل را هم‌زمان با کاهش قیمت‌های نفت خام و کاهش تقاضای سوخت به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا کاهش داده‌اند.

شرکت بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (پنجم اردیبهشت‌ماه) خود آورده است که با کاهش ۶۰ دستگاه، شمار دکل‌های حفاری در هفته منتهی به یکم مه (جمعه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) به ۳۵۲ دستگاه، یعنی کمترین تعداد از ژوئن ۲۰۱۶ رسید. 

تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی که ۸۰۷ دستگاه بود، ۶۰ درصد کاهش یافت.

براساس داده‌های بیکرهیوز که از سال ۱۹۴۰ موجود است، تعداد کل دکل‌های نفت و گاز فعال در ایالات متحده این هفته با ۵۷ مورد کاهش به ۴۰۸ دستگاه رسیده است، کمی بالاتر از حداقل تعداد موجود در تاریخ که در طول هفته منتهی به ۲۰ مه ۲۰۱۶ اتفاق افتاد. تعداد کل دکل‌های نفت و گاز در آن زمان ۴۰۴ دستگاه بود.

تحلیلگران بانک ریموند جیمز پیش‌بینی کردند تعداد کل دکل‌های نفت و گاز طبیعی ایالات متحده از ۸۰۰ دستگاه در پایان سال ۲۰۱۹ به حدود ۴۰۰ دستگاه در اواسط سال جاری و به حدود ۲۰۰ دستگاه در پایان سال ۲۰۲۰ خواهد رسید.

این بانک سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کرده است تعداد دکل‌ها در سال ۲۰۲۱ به‌طور میانگین ۲۲۵ دستگاه خواهد بود.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 302423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =