۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
  • کد خبر: 302536
کاهش تولید اجباری در ایالت تگزاس آمریکا رد شد

برنامه‌ریز نفتی ایالت تگزاس آمریکا طرح اجباری کردن کاهش تولید نفت در این ایالت را کنار گذاشت. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، برنامه‌ریز انرژی ایالت تگزاس که به دولت فشار آورده بود ۲۰ درصد از تولید نفت خود را کاهش دهد و در تماس‌هایی با وزیر انرژی روسیه و مقام‌های سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) این ایده را ترویج داده بود، روز دوشنبه (۱۵ اردیبهشت‌ماه)  پس از عدم موفقیت در کسب حمایت از دیگر کمیسیونرهای این منطقه، این پیشنهاد را کنار گذاشت.

به گزارش شانا، رایان سیتون که پیش‌تر از گفت‌وگو با محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هم خبر داده بود، روز پنجشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) اعلام کرده بود با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه درباره امکان کاهش تولید نفت تولیدکنندگان روس و تگزاسی برای کمک به ثبات بازار نفت و مهار افت شدید قیمت‌های جهانی این ماده صحبت کرده است.

کاهش بی‌سابقه قیمت‌ نفت خام به پایین‌ترین رقم در ۲۰ سال اخیر و به مخاطره افتادن صنعت محلی سبب شد برنامه‌ریزان نفتی ایالت تگزاس روز سه‌شنبه (۲۶ فروردین‌ماه) به بررسی مسئله غیرقابل تصور کاهش تولید نفت در سراسر این ایالت برای نخستین بار از دهه ۱۹۷۰ بپردازند.

رایان سیتون، یکی از سه کمیسر این کمیسیون برنامه‌ریزی اعلام کرد کاهش قابل توجه تولید نفت می‌تواند از تخریب کامل صنعت نفت جلوگیری کند.

چنین تصمیم‌های بنیادی‌ نیازمند موافقت دو نفر از این سه کمیسیونر است. 

تصمیم کمیسیون راه‌آهن تگزاس که از نظر قانونی می‌تواند کاهش تولید را اجباری کند، ممکن بود به حکمی منجر شود که براساس آن تولیدکنندگان بزرگ‌تر نفت ملزم شوند از یکم ماه مه ۲۰ درصد تولید خود را کاهش دهند.

این نشست درست پس از توافق تاریخی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، برای کاهش تولید نفت به میزان ۹.۷ میلیون بشکه در روز در ماه‌های مه و ژوئن، برگزار ‌شده بود.

اما سیتون این طرح را یک روز پیش از رأی‌گیری در کمیسیون خود که برنامه‌ریز نفت و گاز این ایالت است، پس گرفت. شرکت‌های کوچک و بزرگی از جمله شورون، اکسون موبیل و اوکسیدنتال پترولیوم قصد داشتند حتی پیش از هر گونه اقدام دولت، تولید روزانه صدها هزار بشکه از نفت شیل را کاهش دهند.

سیتون در مصاحبه‌ای گفت: این طرح  عمرش تمام شده است. آنچه ما باید ۶ هفته پیش انجام می‌دادیم، دیگر تأثیر مناسبی نخواهد داشت. رهبری منسجمی میان سه کمیسیونر برای انجام این کار نداریم.

تگزاس بزرگ‌ترین ایالت تولیدکننده نفت آمریکاست که روزانه حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند. مقدار تولید پارسال این ایالت با افزایش روزانه ۶۰۰ هزار بشکه، به ۴۱ درصد تولید کل این کشور رسید. 

کد خبر 302536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =