دستگاه کاربردی عملیات اسیدکاری بومی‎سازی شد

دستگاه بچ‌میکسر اسیدکاری با پوشش مقاوم به اسید و افزایه‌های شیمیایی، با توان متخصصان شرکت ملی حفاری و با پشتیبانی و نظارت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ساخته شد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی‌اصغر شکوهی طرقی، رئیس ارزیابی و نظارت بر آزمایش، انگیزش و تکمیل چاه‌های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با اعلام این خبر گفت: در اجرای قرارداد خدمات اسیدکاری، فرازآوری و لوله‌مغزی سیار مدیریت اکتشاف برای انجام عملیات اکتشافی در خلیج فارس، وجود یک دستگاه بچ‌میکسر اسیدکاری با پوشش مقاوم به اسید و افزایه‌های شیمیایی الزامی بود که در ناوگان شرکت ملی حفاری ایران به‌عنوان برنده مناقصه وجود نداشت.

وی افزود: با توجه به الزام تامین این دستگاه طبق قرارداد، راهکارهای تامین و یا ساخت دستگاه در جلسات مختلف این اداره با مدیران شرکت ملی حفاری بررسی شد و سرانجام با توجه به محدودیت منابع و زمان‌بر بودن سفارش خرید از خارج به دلیل تحریم‌ها، شرکت ملی حفاری ایران با اتکا به توانایی مدیریت‌های خدمات فنی حفاری، مهندسی، بازسازی تجهیزات حفاری، اچ‌اس‌یی و اداره بازرسی فنی خود تصمیم به ساخت این دستگاه گرفت.

شکوهی طرقی با بیان اینکه این دستگاه به همت کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران و با پشتیبانی، نظارت، بازدیدهای دوره‌ای اداره آزمایش و تکمیل چاه مدیریت اکتشاف در مدت ۵۰ روز و با انجام آزمایش‌های کارگاهی، آماده انجام عملیات شد، تصریح کرد: دستگاه پس از آماده‌سازی به‌منظور انجام آزمایش‌ها در چاه فروزان-۲۰ به دکل سحر-۱ ارسال و در عملیات‌ اسیدکاری این چاه استفاده شد و از لحاظ تست‌های میدانی به تأیید کارشناسان این اداره رسید.  

وی یادآور شد: این دستگاه نه‌تنها در پروژه‌های جاری مدیریت اکتشاف  استفاده خواهد شد، بلکه شرکت ملی حفاری می‌تواند از آن در دیگر پروژه‌های مشترک خود با دیگر شرکت‌ها نیز بهره‌مند شود.

کد خبر 302579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =