صیانت از محیط‌زیست و بهره‌وری انرژی در شرکت گاز استان مرکزی

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اظهار کرد: به‌منظور صیانت از محیط‌ زیست و بهره‌وری حداکثری انرژی شرکت گاز استان مرکزی کمیته انرژی تشکیل داده و سامانه مدیریت انرژی ISO 50001 پیاده‌سازی کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا سمیعی گفت: در همین راستا از طریق اقدام‌هایی از قبیل نوسازی و عایق‌کاری تأسیسات موتورخانه‌ها، جایگزینی پنجره‌های معمولی با پنجره دوجداره، جایگزینی لامپ‌های کممصرف با پرمصرف، نصب پرده هوا در ورودی برخی ساختمان‌ها، گام‌های مؤثری در کاهش مصرف انرژی برداشته شده است.

وی ادامه داد: از سویی با امضای قرارداد و انجام پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی با مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان، عضویت در کارگروه تخصصی انرژی استان و انجام ممیزی فنی ساختمان‌ها، فعالیت‌های خوبی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی تصریح کرد: افزون بر مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌ها و تأسیسات داخلی، این شرکت به‌منظور نهادینه شدن فرهنگ مصرف بهینه و ایمن، پروژه بزرگ «طرح همیار گاز» را با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان به انجام رسانده است، همچنین اقدام‌های دیگری مانند مشارکت در ساخت برنامه‌های نمایشی برای جامعه هدف کودکان و برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس در حوزه انرژی انجام گرفته است.

کد خبر 302839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =